Pogledali smo novi psihološki horor film The Lodge. Našu recenziju filma The Lodge pročitajte u članku.

Drama, horor, triler

Severin Fiala, Veronika Franz

Sergio Casci, Veronika Franz

Riley Keough, Jaeden Martell, Lia McHugh, Richard Armitage, Alicia Silverstone

Uskoro će postati maćeha i okovana je snijegom s dvoje djece svog zaručnika u zabačenom odmaralištu. Tek što se odnosi počnu poboljšavati između trija, događaju se neki čudni i zastrašujući događaji.

Recenzija: The Lodge (2020)

U filmovima maćehe uvijek imaju problema s pridruživanjem novoj obitelji. Obično su zlikovci priče, arbitri surovosti i neželjenih promjena, lika koji je možda najbolje personificiran Disneyjevom Pepeljugom. Ako se ta jadna duša zapravo želi povezati sa svojom novom obitelji, ona ima nemogući zadatak u kojem se mora suočiti se s mnogim emocijama i predrasudama prema njoj. Ona će se već u startu vjerojatno smatrati neprijateljem.

Iako još nije službeni maćeha, Grace (Riley Keough), želi se što prije pobrinuti za te teške osjećaje. Ona dobrovoljno provodi više vremena sa svojim dečkom Richardom (Richard Armitage) i njegovom djecom (Lia McHugh i Jaeden Martell), koja još uvijek oplakuju majčino (Alicia Silverstone, u vrlo kratkom pojavljivanju) samoubojstvo prije nekoliko mjeseci, tijekom praznika u udaljenoj kabini. Očekivano, oni je odbacuju, ali kad ih otac mora ostaviti da se ona brine o njima, brat i sestra joj odlučuju pokazati kako stvarno osjećaju povezanost Grace sa smrću njihove majke i njezine prošlosti u kultu. Nažalost, Grace gubi korak s realnosti i doživi kraj koji izgleda malo previše klišejski, previše jednostavno za ono kako je izgledalo da će film isporučiti.

Djeca žestoko štite naslijeđe svoje mame i većina filma priklanja se njihovom pogledu. Za Grace, prisustvo njihove majke progoni ložu u kojoj se nalaze i u duhu i kroz katoličku ikonografiju, možda ju tjera da osjeća krivicu zbog uništenja braka njihovih roditelja i kao što to djeci izgleda, to je dovelo do njezinog samoubojstva. Tu je i dodatno mučenje svih onih križeva koji vraćaju grozne uspomene iz Graceinih kultnih dana.

Redatelji Veronika Franz i Severin Fiala udružili su se s ko-scenaristom Sergio Casci za ovaj napeti psihološki horor film. A poput Franz and Fialinog prošlog filma, “Goodnight Mommy,” “The Lodge” igra na naš strah o gubitku povezanosti s roditeljima. U tom ranijem filmu dva brata se pitaju je li žena koja se oporavlja ispod bandaže zbog opsežne plastične operacije zaista njihova majka kad se počne ponašati nepromišljeno. Na kraju se njihova paranoja pojačava u destruktivno finale. U “The Lodge” djeca su predisponirana da ne vjeruju novoj očevoj djevojci, a slično je muče do granice bez povratka. Iako su u “The Lodge” dodana neka nova obilježja za zastrašivanja, poput Graceine kultne pozadine i njene mentalne bolesti, film se u suštini osjeća kao Engleski remake njihovog drugog horor filma na Njemačkom jeziku.

Ima puno toga dobrog u “The Lodge,” pogotovo što se tiče izvedbe Keough. Njeno stoičko lice previše je misteriozno da bi djeca ili publika pravilno shvatili njezine namjere. Da li zaista želi priliku da se poveže s njima ili postoji nešto gadnije iza njezinih prigušenih izraza? No, kako se preokreti počnu odmicati, njezina simpatičnost nestaje, a Keough tom dijelu donosi odgovarajuću količinu nepredvidivosti.

Dizajn lože iz naslova filma je još jedna od snaga ovog filma. Lako bi bilo navesti na rustikalnu osamljenost “Hereditary” kao inspiraciju, ali Franz i Fiala već su imali pogled na korištenje arhitekture da bi stvorili rani osjećaj nelagodnosti. U “Goodnight Mommy,” dom je suvremenog i modernog izgleda čistih linija, minimalističkog dizajna i s mnogo prozora. To je dom koji se čini svojim mladim protagonistima prevelik, gotovo poput jednobojnog labirinta koji ih varljivo drži zarobljene u sebi. Suprotno tome, postavka “The Lodge” je klaustrofobična, a ekspanzivni vanjski svijet ih zatvara snježnom olujom. Kroz objektiv kinematografa Thimiosa Bakatakisa drvo izgleda malo previše tamno, kutovi izgledaju previše oštro, a svjetlo vani hladnije od uobičajenog. Nešto je čudno s ovim mjestom – kao da nitko od likova uopće ne bi trebao biti tamo. Bez obzira kako žarko kamin gori, loža se nikada ne zagrijava.

“The Lodge” je definitivno dobar i jeziv psihološki horor kojeg ljubitelji horor svakako trebaju pogledati.