Recenzija: See (2019-)

Pogledali smo novu Apple TV+ znanstveno-fantastičnu distopijsku fantazija seriju s Jasonom Momom u glavnoj ulozi, See. Našu recenziju serije See pročitajte u članku.

Akcija, drama, sci-fi

Francis Lawrence

Jason Momoa, Christian Camargo, Nesta Cooper, Yadira Guevara-Prip

Daleko u distopijskoj budućnosti ljudski rod je izgubio vid, a društvo je moralo pronaći nove načine interakcije, izgradnje, lova i opstanka. Sve to se dovodi u pitanje kada se rode blizanci s vidom.

Recenzija: See (2019-)

See je nova Američka znanstveno-fantastična drama serija producirana za Apple TV+. Scenarist serije je Steven Knight, a redatelj Francis Lawrence. Izvršni producenti obuhvaćaju Knighta, Lawrencea, Petera Chernina, Jenno Topping i Kristen Campo. Prva sezona ima deset epizoda, a navodno je Apple potrošio oko $15 milijuna po epizodi, što je otprilike budžet epizoda posljednje sezone HBO serije Game of Thrones.

Serija See se odvija u distopijskoj budućnosti gdje je cijelo čovječanstvo izgubilo sposobnost vida i prati Babau Vossa (Jason Momoa), dobronamjernog ratnika koji se skrivao od svoje sjenovite i tajanstvene prošlosti. Baba Voss, dugo željan nasljednika, je tek oženjen za Maghru (Hera Hilmar), ženu koja je nedavno stigla u pleme trudna s djetetom drugog muškarca. Taj čovjek je zloglasni Jerlamarel (Joshua Henry), koji je uglavnom izvan zaslona jer ga traže zbog optužbi za čarobnjaštvo i glasine da ima dar svjetlosti ili nešto slično. Babica Paris (Alfre Woodard) brzo sumnja da bi Maghrino dijete (ili bebe) imale slične moći.

Recenzija: See (2019-)

Jerlamarela do krajeva zemlje slijedi Tamacti Jun (Christian Camargo), poreznik i lovac na vještice za kraljicu Kane (Sylvia Hoeks), vladaricu nešto naprednijeg klana od one koju vodi Baba Voss. Kraljica Kane, koja komunicira s Bogom kroz orgazme na način koji mora biti viđen više puta kako bi se povjerovalo, odlučna je uhvatiti Jerlamarela, i dakako neće samo stajati po strani i dopustiti da njegova djeca mirno odrastaju u ‘njezinom’ novom svijetu.

Redatelja Francisa Lawrencea (Red Sparrow) i snimljena u nizu fotogeničnih lokacija Britanske Kolumbije, See ima neupitni epski opseg. Ekipa Babae Vossa luta beskrajno bujnom šumom, planinama i obroncima jezera, dok je naselje kraljice Kane mnogo evokativnije postavljeno na napuštenoj brani okruženoj sličnim prirodnim elementima. Za seriju se definitivno može reći da izgleda predivno.

Velika slika ove serije je zapravo manjak vida i kako se to društvo nosi s time. Definitivno je jedna nova i inovativna ideja, međutim ima hrpe svojih mana i propusta i hrpa stvari je potpuno ne objašnjiva, a i serija se ne trudi pojasniti. Napravili su neke interesantne trenutke kako bi se ljudi bez vida snalazili u svijetu koji ih okružuje i vidi se da su razmišljali o dosta stvari. Onda nas, nažalost, s druge strane totalne iznenade nekim potpuno ne uvjerljivim stvarima poput bacanja lasa s jedno 10 metara i svaki puta pogađanje čovjeka preko glave za vrat, ili po zvuku svaki puta pogoditi s lukom i strijelom, pa ljudi s vidom treniraju cijeli život pa ne uspiju pogoditi svaku puta metu u kretanju, a ne bez vida. To su samo neki od malo blesavih primjera, ali ima i drugih, koji su potpuno ne objašnjivi, poput nekih vizija i slično tome. Neki od likova, bez ikakvog objašnjivog razloga, imaju vizije stvari koje će se dogoditi. S obzirom na to da zapravo ne znamo ništa o tome kako je došlo do ovakve civilizacije, teško je znati zašto su neki dobili i takve mogućnosti.

Recenzija: See (2019-)

Serija je ponudila neke odlične trenutke, poput prve bitke ili nekoliko borbi Babae Vossa, ali ima i dosta trenutaka u kojima gledamo na sat i pitamo se kada će više završiti. Slično je i što se tiče likova, gdje je Baba Voss (odlični Jason Momoa) daleko najzanimljiviji lik, pa imamo još jedno 2, 3 lika koji su podnošljivi i onda dolaze svi oni za koje se nadate da će pronaći sudbinu likova iz Game of Thrones serije. Nažalost, za sada se to uglavnom ne događa. Treba i uzeti u obzir da je See definitivno serija za odrasle, ima hrpe brutalnih scena, te nekoliko eksplicitnih, tako da nije prigodna za mlađe uzraste od 18 godina.

Posljednjih godina dobivamo sve više i više ratnih/fantasy serija, tako da, unatoč tome što je serija See ponudila nešto drugačije i zaista unikatno, ne vidim da će ovom kvalitetom moći dugo opstati. Nije loša, treba ju pogledati, ali za budžet koji troši, s Jasonom Momom u glavnoj ulozi, te s onim što se od nje očekuje, ovo nažalost još nije dovoljno dobro. Nadam se da će u drugoj sezoni to malo poboljšati. Ipak, odlučili smo je dodati na našu listu najboljih serija 2019. godine.