Recenzija: Peaky Blinders (Sezona 5)

Pogledali smo petu sezonu fantastične Britanske krimi serije Peaky Blinders. Našu recenziju pete sezone serije Peaky Blinders pročitajte u članku.

Krimi, drama

Steven Knight

Cillian Murphy, Helen McCrory, Paul Anderson

Radnja se odvija u siromašnom predgrađu Birmingham prepunom kriminala u periodu nakon završetka I. svjetskog rata i prati obitelj Shelby, čiji su članovi pripadnici bande Peaky Blinders, koji zarađuju novac klađenjem, reketiranjem i pljačakama. Bandu vodi mladi i ambiciozni Tommy Shelby, hladnokrvni kriminalac koji je spreman učiniti sve kako bi proširio svoje carstvo.

Trailer: Peaky Blinders (sezona 5)

Nova sezona popularne serije Peaky Blinders je smještena u 1929. Godinu, početak radnje je točnije 29. Listopad, ili poznatiji kao “Crni utorak”. Trenutak koji je na neki način obilježio dvadeseto stoljeće i prilika koju kreatori serije nisu mogli propustiti. Naši glavni likovi nisu ostali imuni na pad burze u New Yorku, ali čini se kako Tommy i na to ima rješenje. No, ništa nije tako jednostavno. Početak tridesetih godina prošlog stoljeća je i doba kada su neke ekstremnije političke dogme stupale na scenu. A Thomas Shelby, novi član britanskog parlamenta i nadaleko poznat po svojoj reputaciji, će i u ovoj sezoni naći protivnika. Ali, kao što je i sam Thomas rekao. Taj novi antagonist nije netko s kime se mogu obračunati na stari način, ne, on je “Devil himself”.

Petu sezonu Peaky Blindersa sam dugo očekivao. To je jedna od serija koja iz sezonu u sezonu uvijek ispuni očekivanja i koja iznenadi svojom pričom i kreativnošću. Možete smo misliti koliko je ljestvica bila visoko podignuta nakon četiri sezone, ali opet, serija drži svoju tradiciju i nova sezona je više nego ispunila očekivanja. U ovoj, kao i u svakoj prethodnoj, Thomas opet mora braniti svoju poziciju i obitelj. Netko uvijek vreba i samo čeka priliku da zgrabi njegovo mjesto. Broj neprijatelja se povećava, naravno što si na višoj poziciji to si veća meta. Ovaj puta treba paziti na neprijatelje sa svih strana, i vanjske i unutarnje. Ova sezona vodi Tommyja do samih granica svojih mogućnosti i ovaj put njegov plan mora biti savršen. Izdaja, taktiziranje, ubojstva i hod po rubu živaca je već svakodnevica za glavne likove serije. Toga naravno neće biti manjka niti ove sezone, dapače ulozi su veći pa tako i sukobi.

Recenzija: Peaky Blinders (Sezona 5)

Glumci su ostali isti uz par novih pridošlica kao što su : Anya Taylor-Joy, Andrew Koji i Sam Claflin. Gluma je odlična, na što smo već navikli, jedinu zamjerku imam glumcu Finn Coleu ( Michael Gray) koji uvijek se trudi previše i zbog toga njegov performans izgleda neprirodno. Čisti primjer “over-acting-a”. Vizualno je sezona savršena i oku ugodna. Naravno ništa manje nismo niti očekivali. Uglavnom sezona se može sažeti u rečenicu, ako ste uživali do sada uživat ćete i dalje. Malu zamjerku ovoj sezoni imam na guranje “female empowerment” likova i scena koje su jako loše i nezgodno izvedeni i jedini dostojan opis je “Cringy”. Ova sezona je na trenutke nešto sporija nego do sada i par puta sam se zabrinuo da neće radnju dosta dobro obraditi za finale. Ali, kada dođete do kraja sve će vam biti jasno i vaše će se strpljenje i više nego isplatiti. Kraj serija je izvanredan i nepredvidljiv. Sezona je završila na jednom od najvećih cliffhangera ikada i već su počele priče o teorijama i mogućim skrivenim razlozima pojedinih likova. Ukratko, molim se da nova sezona dođe što brže.

U novoj sezoni sam uživao i preporučujem je svima. Kod mene i mojih prijatelja je serija uvijek s nestrpljenjem očekivana i tema mnogih razgovora, iako online nije tolika pomama. Još uvijek mi nije jasno kako serija poput Peaky Blindersa nema toliki “Hype” poput ostalih jer sezone nikada ne razočaraju i kvaliteta je uvijek visoka. Tu se pogotovo odnosi na američko tržište koje je upoznato sa serijom, ali nije doseglo kritičnu masu pa da i Internet živne na ovu temu.