Recenzija: Overlord (2018)

26. listopad 2018

Operacija Overlord

Akcija, horor, misterija

Julius Avery

Billy Ray, Mark L. Smith

Wyatt Russell, Bokeem Woodbine, Pilou Asbæk

Uvečer, na Dan D, skupina vojnika poslana je u nacistički okupiranu Francusku kako bi dovršili zadnju ratnu misiju. Na terenu otkrivaju nacistički laboratorij koji izvodi groteskne i lude pokuse na lokalnim seljanima. Vojni ih trening nije pripremio za ono što će uslijediti – spašavanje svijeta od još veće prijetnje – borba s postrojbom genetski poboljšanih Super vojnika!

Overlord je Američki ratni horor film, redatelja Julius Avery i scenarista Billy Ray i Mark L. Smith. Zvijezde filma su  Jovan Adepo, Wyatt Russell, Mathilde Ollivier, John Magaro, Gianny Taufer, Pilou Asbæk i Bokeem Woodbine. Film je producirao J. J. Abrams, kroz svoju produkcijsku kuću Bad Robot Productions, s Lindsey Weber.

Sama umiješanost J.J. Abramsa u ovaj poprilično nepoznat projekt je bila dovoljna da me zainteresira za film, nakon toga došli su i prvi izvrsni traileru koji su dodatno produbili moju želju za ovim filmom i moram reći da se uopće nisam razočarao. Abrams već lagano postaje poznat po tome da ulaže novce u neke manje poznate filmove, poput Cloverfield franšize, te iako ti filmovi, uključujući ovaj, možda nisu remek djela, sigurno su vrlo dobri manji i poprilično neobični filmovi.

Overlord je vrlo rijedak hibrid WWII filma i zombie horora – nešto poput filmova koji su se pravili u 70′ i 80′. A čak i u tim vremenima, to su većinom bili jeftini i vrlo loši filmovi, puni ružnih i golih scena kako bi time privukli gledatelje. Međutim, gledatelje će ovaj film puno više podsjetiti na Call of Duty ili Wolfenstein video igre, što se čak čini i kao referenca za ovaj film.

Film počinje kao svaki drugi ratni film, osim što izgleda nevjerojatno realno i dobro u prvih 10tak minuta, nakon toga se priprema misija Američkih vojnika i stvara pravi zaplet ovog filma, te se drugi dio filma pretvara u pravi horor film u kojem ima svega, od nekoliko vrlo dobrih jump scare scena, do ludih sekvenci ispunjenih strahom i jezom. Međutim, ako očekujete da ćete padati u nesvjest od straha, razočarati ćete se. Ovo je više zabavni ratni horor film za pogledati s društvom u kinu, da vidite tko će prvi vrištati na poneku iznenađujuću scenu, sigurno ništa što ćete ponijeti kući sa sobom u krevet i neće vam dati spavati po noći.

No s druge strane, Overlord ima sve potrebno da postane kultni film ovog tipa. Jednostavnu, ali više manje uvjerljivu radnju, akciju, borbe, pucanje iz svega uključujući bacač vatre, napetost od prve sekunde filma, iznenađujuće dobre efekte koji se vide od samog početka, lude strašne i ružne scene, crni humor, ma zabava za cijelu obitelj (iznad 18).

Kako ne bi baš sve bilo savršeno, ima i nekih poprilično neozbiljnih dijelova, koji čak postaju i dosadni, kada neki od glavnih likova filma u stilu Matrixa izbjegavaju metke, te njih dvojica zaustave vjerojatno stotine Nacističkih vojnika. U filmu sigurno ima pretjerivanja, ali to sigurno nije dovoljno za drastično spustiti ocjenu ovom ludo dobrom iznenađenju.

Sve loše možemo staviti sa strane, jer Overlord je mračan, krvav, akcijom vođen i napet horor o naci-zombi vojnicima koji pokušavaju osvojiti svijet. Gledajte ga kao ono što je i poprilično ćete se zabaviti.

Trailer filma Overlord