Recenzija: Murder on the Orient Express (2017)

Krimi, drama, misterija

Kenneth Branagh

Michael Green, Agatha Christie

Kenneth Branagh, Penélope Cruz, Willem Dafoe

Ubojstvo u Orient Expressu (2017) on IMDb

Murder-on-the-Orient-Express

Murder on the Orient Express je Američka misterija, drama film, redatelja Kenneth Branagh, scenarista Michael Green, pravljen prema knjizi iz 1934 godine istog imena, od Agatha Christie. Zvijezde filma su Kenneth Branagh, Tom Bateman, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Johnny Depp, Josh Gad, Derek Jacobi, Leslie Odom Jr., Michelle Pfeiffer, Daisy Ridley. Ovaj film je četvrta adaptacija te knjige od Agatha Christie, nakon filma iz 1974 godine, TV filma iz 2001 godine i epizode Agatha Christie’s Poirot iz 2010 godine.

Raskošna vožnja vlakom razvija se u elegantnu i neodoljivu misteriju, te priča priču o trinaest nasukanih stranaca i utrci jednog čovjeka za rješenjem te misterije, prije nego ubojica ponovno udari.

Vjerojatno najbolji dio ovog filma je njegova priča. Film vrlo dobro prati knjigu, a Murder on the Orient Express je jedna od najboljih knjiga misterije svih vremena. Ono što bi nekima mogao biti problem je upravo to što su knjiga i prijašnje adaptacije vrlo poznate, tako da puno ljudi vjerojatno zna kraj, što će im sigurno oduzeti dio napetosti.

Onima koji ne znaju kraj, ili ga se kao ja uopće nisu sjećali (gledao, čitao više puta, ali demencija me napala), priča, kao i film bi morali biti odlični. Inače sam kraj je djelomično promijenjen s obzirom na knjigu i više priliči onom iz serije s jedinim, pravim Hercule Poirot (David Suchet).

Gluma u filmu je odlična. Osobno imam velike zamjerke na izgled Hercule Poirota, ali ne i na glumi redatelja/glumca Kenneth Branagh, koji je po meni vrlo dobro odglumio cijeli film, čiji je i glavni glumac. Problem Poirota je taj što uopće ne liči na opis iz knjige, a to je mali, debeljuškasti Belgijanac. Kenneth Branagh je visok i vitak. Uz to, Brkovi!!! Iako jesu kakvih ih Agatha Christie opisuje u knjizi, ogromni, užasno su neuredni i ni u jednom trenutku filma ne vidimo kako ih dotjeruje, dok u knjizi potroši pola knjige na dotjerivanje istih. Ali s druge strane, s obzirom na to da film nije uopće mi uspio dočarati legendarnog detektiva Poirota, ja sam ga cijelo vrijeme gledao kao nekog drugog detektiva i to jednog koji je vrlo dobro odglumljen. Još bi dodao jednu manu ovog Poirota,a to su dvije akcijske scene, kojih bi se ja riješio iz filma, te koje ne priliče mojoj viziji Poirota.

Osim Kenneth Branagh, svi ostali glumci su svoje, kratke, uloge vrlo dobro odglumili, a posebno bi naglasio Michelle Pfeiffer i Johnny Depp, koji su odlični, te vrlo malu ulogu, ali upečatljivu Bouc, kojeg je glumio Tom Bateman.

Još jedna fantastična stvar filma je kako je vizualno napravljen. Fenomenalne scene prolaska vlaka kroz razna, predivna prostranstva. Zaista je izgledalo fenomenalno, a opet pokazalo je koliko su zapravo izolirani od ostatka svijeta. Ali tu su napravili i neke greške, za koje strani gledatelji vjerojatno neće znati, a nama će biti duhovite, to su prikazu Vinkovaca, a pogotovo Broda! Iza i jednog i drugog mjesta, interesantno, kriju se, kako se čini, Himalaje! Čini se kako bi se mogao napraviti pravi turizam i otvoriti neka skijališta. Totalan promašaj. Uz to obratite pozornost na Jugoslavenske policajce/milicajce 🙂

Kao što vidite i po mojoj ocjeni, film mi je odličan, mislim da će svim ljubiteljima misterije također biti, pa čak i onima koji znaju kraj.