Recenzija: Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates (2019)

Recenzija: Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates (2019)

Pogledali smo dokumentarni serijal od tri epizode prati život Bill Gatesa od njegovog rođenja do danas, Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates.

Dokumentarni

Alex Bueermann

Dokumentarac koji govori o životnoj priči Bila Gatesa dok traži rješenja za neke od najsloženijih svjetskih problema.

Ovaj dokumentarni serijal od tri epizode prati život Bill Gatesa od njegovog rođenja do danas. Njegova priča se proteže kroz sve tri epizode, ali u svakoj od te tri epizode dobivamo uvid u filantropske projekte kojima se trenutno bavi zajedno sa svojom dugogodišnjom suprugom Melindom. Tako u prvoj epizodi vidimo Billov napor da riješi sanitacijski problem u zemljama trećeg svijeta. U drugoj traženje rješenja za suzbijanje bolesti Polio, koja je u zapadnom svijetu nestala zahvaljujući cijepljenju djece, ali to nije slučaj u zemljama poput Indije i Nigerije. Te u posljednjoj epizodi pokušavaju naći način kako riješiti energetski problem kroz usavršavanje nuklearnih elektrana.

Moram reći kako sam bio jako uzbuđen kada sam otkrio da će na Netflixu izaći trodijelni dokumentarac o Bill Gatesu. Jedna od najvećih osoba modernog doba, jedan od onih koji su definirali moderan svijet i bez koga svijet ne bi bio isti. Čovjek koji je dugo vremena bio nedodirljiv na Forbesovoj listi najbogatijih ljudi i vizionar koji je zajedno sa Paul Allenom osnovao jednu od najvećih kompanija u povijesti, Microsoft, čija je vrijednost trenutno preko Trilijun dolara. Ekscentrik, koji je kao i mnogi ostali velikani tehnologije modernog doba, bio veoma tvrdoglav i poznat po tome da je mislio kako uvijek ima najbolji odgovor na sve. Ali unatoč svemu, Bill Gates, njegova supruga Melinda i Warren Buffet su poznati po svom filantropskom radu i zajedno su u lipnju 2010. godine osnovali organizaciju “The giving pledge” čiji je cilj okupiti bogate ljudi i prikupiti novac za različite pokrete, organizacije, dobrotvorne svrhe i poboljšanje svijeta.

Kao što vidite materijala ima jako puno, a dokumentarac razočarao. Po naslovu , “Unutar Billovog mozga”, sam očekivao da ćemo dobiti uvid u načine razmišljanja i donošenje odluka u poslovnom i privatnom smislu. Možda da vidimo koji mu je bio tok razmišljanja dok je gradio kompaniju i kako se nosio sa stresom i konstantnim unapređenjem. Kako je uspio održavati privatan i poslovan život. Od svega toga jedno veliko ništa. Jedini “uvid” u mozak Billa Gatesa je bio taj što su sugovornici, a i on sam, rekli kako je njegov mozak jedna velika zbrka, kako uvijek radi i da ponekad uzme tjedan dana odmora gdje sam ode u neku kuću gdje samo razmišlja o budućim koracima i planovima. Jako malo i nedovoljno da se opravda ovakav naslov dokumentarca.

Cijeli dokumentarac nije bio nešto previše “naučan”. Postoje možda sveukupno tri ili četiri nove stvari koje sam naučio. Za tri epizode nedovoljno. Možda bi ovo bilo simpatično nekome tko nikada nije čuo za Billa i tko nema pojma tko je on zapravo, ili čijim se radom bavi. Nakon dokumentarca, a pogotovo nekog od tri epizode, želim biti informiran i da o toj stvari znam nešto dublje i kompliciranije, a ne samo površinske stvari. Želio bih da u razgovoru s prijateljima mogu podijeliti stvari koje samo naučio u dokumentarcu i zajedno diskutirati o tim idejama. Ali, ovdje mogu samo reći: “E, vidio sam baš fora stvar u ovom dokumentarcu. -Kaj da, kako radi ? – Nemam pojma nisu objasnili samo su rekli da na tome rade. Kraj.”

Kroz sve tri epizode priča skače malo s njegovog osobnog života pa do sadašnjih projekata na kojima radi. Zbog toga tok radnje je jako iscjepkan i postane iritirajuće što se kreatori nisu mogli fokusirati na jednu stvar. Moram reći da su sve stvari koje su u dokumentarcu zanimljive i vrlo rado bih pogledao cijeli zaseban dokumentarac posvećen samo tim stvarima. Ali, kada to pokušate sve staviti u jednu cjelinu, onda završni rezultat ispadne ispod očekivanja. Vrlo rado bih pogledao cijeli dokumentarac o pokušaju rješavanja sanitacijskog problema, ili cijepljenja u zemljama trećeg svijeta, a pogotovo bih htio saznati puno više o pokušaju pravljenja moderne nuklearne elektrane. I da, tri epizode bi bile jedva da su se fokusirale samo na njegov život i detalje, ali na žalost to nismo dobili. Ovaj dokumentarac me podsjeća na Fahrenheit 11/9 od Michaela Moora koji je isto pokušao staviti milijun stvari unutra i na kraju je ispalo jedno veliko ništa.

Od samo tri epizode po 50 minuta dokumentarac se jako brzo pogleda i vrijeme vam stvarno prođe vrlo brzo. Preporučujem svakome tko želi bar malo više naučiti o ovoj temi, ali i dalje moram ponoviti kako sam očekivao puno više od ovog projekta.