Recenzija: The Florida Project (2017) - Svijet filma

Recenzija: The Florida Project (2017)

Drama

Sean Baker

Sean Baker, Chris Bergoch

Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

Recenzija: The Florida Project (2017)

The Florida Project je Američki drama film, redatelja Sean Baker i scenarista Baker i Chris Bergoch. Zvijezde filma su Willem Dafoe, Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Valeria Cotto, Christopher Rivera i Caleb Landry Jones. Willem Dafoe je nominiran za Oscara – Najbolji sporedni glumac.

Smještena na razmeđi autocesta, radnja filma prati šestogodišnju Moonee (Prince) i njezinu buntovnički nastrojenu majku Halley (Vinaite) u razdoblju ljetnih mjeseci. Njih dvije iz tjedna u tjedan žive u motelu „Magični dvorac“ kojim upravlja Bobby (Dafoe), a čiji kruti vanjski izgled skriva njegov karakter prepun ljubaznosti i suosjećanja. Unatoč nimalo prijateljski nastrojenom okruženju, Moonee nema problema svakoga dana uživati u životu, upuštajući se u bezbrojne avanture skupa s novopridošlicom Jancey koja joj ubrzo postaje najboljom prijateljicom. Međutim, Moonee nije niti svjesna da njezinu delikatnu fantaziju o životu održava težak rad i žrtva njezine majke, koja je prisiljena istraživati sve opasnije mogućnosti kako bi priskrbila sredstva za pristojan odgoj svoje kćerke.

Film ima jednu tešku životnu priču, ali upakiranu na jedan tako veseo način. Pun je boja, među kojima prevladavaju vesele i žarke boje, koje cijeli film čine jednim posebnim, životopisnim iskustvom.

Osim jedne posebne ljepote koju ovaj film ima, ono što mu je glavna strana su odlični glumci. Osim odličnog i nominiranog za Oscara u ovom filmu, Willem Dafoe, ja bi posebno istaknuo djevojčicu Moonee (Brooklynn Prince), koja mi je jednostavno fantastično odglumila. Toliko prirodno glumi u filmu, da mi se čini kao da ju je netko pustio da se u stvarnom životu igra, a onda snimao njezino igranje. Toliko je vesela i bezbrižna, a svi njezini pokreti, priča, gluma, ma sve oko nje, izgleda vrlo uvjerljivo i prirodno. I ostatak ekipe je bio odličan, ali ovih dvoje su me baš impresionirali.

Ipak, ne može se previše očekivati, od jedne ipak manje priče, s tek 5, 6 likova u filmu. Priča je djelomično očekivana, i dok će se neki sažalijevati nad majkom i teškim stvarima kroz koje prolazi, drugi neće, jer iako je njezina situacija vrlo teška i ona je želi promijeniti, čini se kako konstantno traži ‘lakše’ i često ne legalne načine za izlaz. To ne mora biti loše za film, ali imam osjećaj da film želi ostaviti dojam majke koja će učiniti sve za svoje dijete, dok ja često imam suprotan osjećaj, da je previše sebična da bi promijenila svoje običaje i zaista se potrudila. Odličan je primjer njezine prijateljice Ashley, koja svaki dan odlazi na posao kako bi mogla brinuti o djetetu.

Sve u svemu, vrlo dobar film, koji ako imate priliku, odite pogledati u kino, ako zbog ničeg drugog, onda zbog predivnog, životopisnog iskustva.