Recenzija: Dunkirk (2017)

Christopher Nolan

Fionn Whitehead, Damien Bonnard, Aneurin Barnard

Dunkirk

Dunkirk je novi Nolanov film, jednog od najboljih, ako ne i najboljeg redatelja današnjice. Iako nikako nisam ljubitelj ratnih filmova ipak sam ovaj film sa nestrpljenjem iščekivao.

Dunkirk je kritika označila jednim od najboljih filmova u povijesti i sigurno jednim od najboljih ratnih filmova, te je za sada postao glavni pretendent za Oscare za 2017 godinu.

Osobno mi film nije toliko dobar i najlošiji mi je Nolanov film. Nemojte me krivo razumjeti, film je dobar, samo ne “Nolan dobar”.

Prvi problem mi je kao što sam rekao što ne volim ratne filmove, a drugo što ova priča filma, Dunkirk priča, nije pretjerano zanimljiva. Reklamirali su borbe na kopnu, borbe na moru, borbe u zraku, a dobili smo 15 min borbi u zraku i to je to. Ni jedna borba na tlu niti na moru. Oblik priče mi je dobro napravljen, čak vrlo dobro. Baš pokušaj nečeg običnog pretvoriti u Nolanov misteriozni oblik. Tako da taj aspekt priče filma mi je vrlo dobro napravljen, spajanje 3 djela filma u jedan.

Još jedan problem je što je film dosta kratak, traje samo 1 je 46 min, što je za film ovakvih razmjera malo, a opet sa druge strane kada je završavao bilo mi ga je već sasvim dosta.

Idući, djelomični problem, su mi likovi. Čak ne glumci koji ih glume, nego baš likovi. Toliko su hvalili sve glumce po internetu da sam mislio da će biti neko remek djelo od glume. Toga u filmu nažalost nema. Prvo zato jer je svaki glumac dobio max 20 tak minuta, tako da se uopće, tijekom filma, ni sa jednim likom nisam uspio povezati. Tom Hardy, koji je vjerojatno i najbolji u filmu je 98% vremena pod maskom i progovori tri rečenice u filmu, otprilike kao i ostali.

Ono što je definitivno najbolji dio filma su vizualni i audio efekti. Meni film izgleda odlično. I to ne mislim na neke velike efekte ili slično, nego odlično su prikazali ta razaranja, borbe u zraku, smrti na razne užasne načine i slično. Uz to glazba je odlično napravljena, te čini cijeli film puno napetijim nego ti stvarno je. Jedino što me užasno smeta, ali to nema veze sa filmom nego kinom, je to što je bilo užasno glasno.

Usporedio bi ovaj film sa meni najboljim ratnim filmovima, a to su Saving Private Ryan i Hacksaw Ridge, koji su mi ipak znatno bolji od ovog filma. Recimo u Hacksaw Ridge, imamo par glumaca koji su jako dopadljivi i s kojima se odlično može povezati tijekom filma. Uz to priča je znatno napetija i zanimljivija, mada Dunkirk solidno razvija priču, ovdje ne ipak znatno bolje napravljena, te je Ridge za razliku od Dunkirk puno emocionalniji.

Trailer filma pogledajte ovdje.