Recenzija: Ragnarok (2020-)

Pogledali smo novu Netflixovu Skandinavsku superherojsku seriju Ragnarok. Našu recenziju serije Ragnarok pročitajte u članku.

Drama, fantazija, misterija, akcija, avantura

Adam Price

David Stakston, Jonas Strand Gravli, Herman Tømmeraas

Čini se da je mali norveški gradić s toplim zimama i obilnim pljuskovima krenuo prema drugom Ragnaroku – osim ako netko na vrijeme ne intervenira.

Recenzija: Ragnarok (2020-)

Magne (David Stakston), njegov brat Laurits (Jonas Strand Gravli) i njihova majka Turid (Henriette Steenstrup) sele se u Edde, Norveška, gdje su dječaci odrastali dok im otac nije umro kad su bili mali. Turid je dobio dobar posao u lokalnom pogonu tvrtke Jutul Industries. Kad uđu u grad, Magne pokušava pomoći starcu na skuteru, a žena ga vidi i dodirne mu čelo; oči mu zasvijetle. Magne nekako osjeti da će padati kiša, usprkos tome što je nebo vedro. Naravno, počne pljuštati.

Na njihov prvi dan u školi (braća su u istom razredu; Laurits je preskočio nekoliko godina, dok je Magnea zadržala disleksija), Magne pronalazi srodan duh u Isolde (Ylva Bjørkaas Thedin), koja snima videozapise s YouTubea o okolišu i zabrinuta je što se ledenjak na lokalnom planinskom lancu topi zbog klimatskih promjena. Također nije pomoglo to što je vrijeme u Eddeu umjesto izrazite zime neobično toplo.

Obitelj Jutul u velikoj mjeri kontrolira grad, te ga reklamira kao povratak prirodnom okruženju, dok u isto vrijeme ga svojim poslovima zagađuje. Vidar (Gísli Örn Garðarsson) vlasnik je tvornice koja je unajmila Turid; Ran (Synnøve Macody Lund) je ravnatelj srednje škole; Fjor (Herman Tømmeraas) i Saxa (Theresa Frostad Eggesbø) najpopularniji su studenti. Kad Vidar naiđe na svoje stare prijatelje Turida i Magne, on posumnja da nešto s Magneom nije uredu. Kasnije vidimo da je Vidar više nego samo pohlepni industrijalac.

Magne se počne zaljubljivati u prizemljenu djevojku Gry (Emma Bones), te otkriva da je Isolde zaljubljena u Saxa, ali obećava da neće otkriti njezinu tajnu. Također otkriva da se osjeća jače nego ranije i da mu više ne trebaju naočale. Kad ga Isolde pozove da se popne na glečer kako bi mogao izmjeriti koliko se smanjio, on se popne gore u tenisicama bez da se umori. Kad mu brat Laurits javlja da je njihova mama u nevolji, sprinta dolje i natrag u grad, samo kako bi saznao da ga je brat zezao. Tada ugleda Isolde koja paraglidira s planine, i dogodi se nešto strašno.

Recenzija: Ragnarok (2020-)

Ako volite tinejdžerske drame pomalo pomiješanom vikinškom mitologijom tada je Ragnarok savršena serija za vas. Međutim, zaozbiljno, Adam Price (Borgen) je uzeo priču o Ragnaroku, ili kraju svijeta, i stavio je u zanimljiv kontekst. Može li Magne, ovaj nespretni, visoki, disleksični, obzirni smotani tupan spasiti svijet od nekih strašnih neprijatelja? I kako će se Magne nositi sa svojim novopronađenim moćima?

Jedno od problema koje imam sa serijom je da se priča kreće na pomalo čudan način, na trenutke vrlo usporeno, a zatim leti preko nekih važnih dijelova priče u drugim trenucima. Priča drži pažnju i likovi su uredu, ali osjećaj je da cijela sezona ne pokazuje ništa posebno važno, nego da sve gradi za svoju posljednju epizodu.

Uz to, vidi se da efekti nisu vrhunski, iako se nekako uklapaju u cijelu tu priču oko kraja svijeta i dolaska Ragnaroka.

Sve u svemu, nova Netflixova serija Ragnarok nije loša, ali ipak se očekivalo više.