Recenzija: Jett (2019-)

Recenzija: Jett (2019-)

Pogledali smo prvu sezonu serije Jett sa Carlom Gugino u glavnoj ulozi. Našu recenziju pročitajte u članku.

Žanr: Drama, akcija, krimi

Autor: Sebastian Gutierrez

Glumačka postava: Carla Gugino, Giancarlo Esposito, Elena Anaya, Michael Aronov, Gaite Jansen, Christopher Backus Bellows, Violet McGraw

Sinopsis: Daisy Kowalski, nazvana Jett, vrhunska provalnica koja je nedavno puštena iz zatvora prisiljena je vratiti se onome što radi najbolje kada se nađe između dvije vatre koje čine opasni i ekscentrični kriminalci koji žele njezine vještine iskoristiti da ispune svoje vlastite ciljeve.

Recenzija: Jett (2019-)

Smislite priču koja donekle drži vodu, zaposlite glavnu glumicu za kojom će se svi okretati, te se nadajte dobroj prodaji. Upravo je na takav način Sebastian Gutierrez krenuo u proizvodnju ove serije, te je na kraju stvorio prvu sezonu od devet epizoda koju smo odgledali na eks, ili drugim riječima, kao jedan 9-satni film. Da, iako možda njezin izlazak možda nije popraćen nekim ekstremnim marketingom, Jett je jedna inovativna i izuzetno kvalitetna kriminalistička drama koja u kombinaciji sa glavnom glumicom, izvrsnom Carlom Gugino daje seriju od koje se, jednom kada ju započnete, vrlo teško odlijepiti.

Zaraza kod ove serija započinje već u prvoj epizodi koja odmah na početku postavlja temelje te pokazuje da ćete tijekom cijele sezone pratiti nekoliko izdvojenih, ali na nekoj razini isprepletenih i vrlo slojevitih fabula. Naravno, sve se vrti oko glavne junakinje Jett, vrhunske provalnice koja nakon izlaska iz zatvora želi započeti novi život sa svojom kćeri. No naravno, lakše je to reći nego izvesti. Jednom kada se nađe između dvije vatre, koje predstavljaju kriminalci Miljan Bestic i Charlie Baudelaire. Još kada se u tu računicu uračuna i Jack Dillon, bivši Jettin ljubavnik koji radi na raskrinkavanju Charlija i njegovog sina, Charlie Juniora, stvari će postati izraziro komplicirane čime je stvorena podloga za jednu vrhunsku seriju. Čisto da znate, kroz epizode ćemo proći i kroz neke manje fabule budući da gotovo svaki, pa i najsporedniji lik iza sebe ima neku tajnu koja direktno utječe na glavnu radnju i na životne puteve glavnih likova.

Recenzija: Jett (2019-)

Vlasnik ove serije je kanal Cinemax, koji i nije toliko prepoznat na tržištu kabelskih televizija zbog čega je skupio prosječnu gledanost od 110 do 120 tisuća gledatelja po epizodi. Iako to na prvu djeluje malo, Cinemaxu je to zapravo sasvim solidan rezultat, a pomaže i činjenica da je gledanost cijelu sezonu bila stabilna, te nije dolazilo do prevelikog pada gledanosti. Dakako, ovo nije serija namijenjena za široke mase. Da vam pravo kažem, kada se generalno sagleda, Jett izgleda kao kombinacija serija kakve inače radi HBO, uz poveći dodatak koncepta, ni manje ni više, nego Quentina Taratina. Glavna fabula je razvučena kroz svih devet epizoda, ali za razliku od nekih drugih serija, ovdje uopće nije bilo prisilnog guranja nekih podfabula koje bi bile višak samo da se dobije na dužini. Istina, gotovo svaki pod-segment fabule se dubinski istražuje kako bi sve bilo načisto što se zapravo događa, što zna rezultirati, kao i Taratinovim filmovima, dosta dugačkim scenama u kojima je imperativ izmjenjivanje dijaloga. No važno je znati da to inzistiranje na dijalozima nikako nije višak, jer i puki razgovor dva lika, s obzirom na visoku kvalitetu napisanih dijaloga te njihov utjecaj na kompletnu fabulu jednostavno drže pozornost te ne daju čak ni da brzinski pogledate na sat dok se te scene odvijaju.

E sada, iako je svaki segment serije napravljen na vrlo visokoj razini, definitivno glavni stup serije je glavna glumica Carla Gugino čini je lik Jett iznimno dobro predstavljen i razrađen. Carlu svi poznajemo kao veteransku glumicu koja je glumila u mnogim projektima, a ovdje je i dalje pokazala da je riječ o glumici astronomski velikog kalibra. Autor Gutierrez je predstavio Carlin lik Jett kao veteransku provalnicu, vrhunsku manipulatoricu, aposolutnu badass ženu i prekrasnu femme fatale za kojom se gotovo svaki muškarac u seriji okrenuo. Jett je prikazana kao žena-zmaj koja zna što želi isto koliko i drži do svojih standarda. Dakako, Carla se i u ovoj seriji ponovno predstavila kao zamamni seks-simbol na čijem se seksipilu uopće nije štedjelo (a zašto i bi?). Carla i sa 49 godina na leđima izgleda bolje nego ikad, a ono što je dodatni plus je to što je u središte stavljena njezina prirodna ljepota, te uopće ne djeluje plasično i zategnuto kao Jennifer Lopez (ona mi je prva pala na pamet za usporedbu) i ostale Hollywoodske dive. Naravno, da ne pomislite da je sva hvala na račun Carle samo zbog fizičkog izgleda, definitivno se može reći da je riječ o vrhunski odrađenom performansu koja je istinski i vrhunski pokazao sve karakterne osobine kakve jedan lik Jettinog gabarita mora imati.

Recenzija: Jett (2019-)

Kada sam već kod seksipila, dobro sam se sjetio još nečega za napomenuti. Već sam rekao da ova serija nije za svakoga, a tu se misli kako na vrstu gledatelja, tako i na godine. Također sam rekao da me ova serija donekle posjeća na popularne HBO serija, djelomice zbog toga što je serija u ekstremno velikim količinama napunjena dobrom dozom otvoreno prikazanog nasilja, hrpetinom bad language-a, te u najvećoj mjeri scenama otvoreno prikazane golotinje (i da, ako vas zanima, i u Carlinom slučaju isto). Uz to, ovo je serija koja isto tako nije tip serije koji voli štedjeti svoje likove. Dobio bih direktni otkaz da spomenem samo jednog lika koji nije bio toliko sretan da dočeka završnu špicu prve sezone, ali znajte da je lista za odstrel, pogotovo u drugom dijelu sezone, podugačka. Valja spomenuti da to utječe i na sam razvoj Carlinog lika. Iako je riječ o vrhunskoj kriminalki i provalnici, kako se priča razvija, razvija se i njen karakter. Iako po zvanju nije ubojica, teška vremena će i od nje zahtjevati neke teške odluke.

Također, ova serija se dobro poigrala i sa kronologijom događaja. Iako se glavna fabula odvija četiri mjeseca nakon što je Jett puštena iz zatvora, Gutierrez je kompaktno sastavio scenarij da nam u kombinaciji sa glavnom radnjom detaljno prikaže i početke Jettine kriminalne karijere, njezin boravak u zatvoru, preko kojeg ima povezanost sa još jednim glavnim likom, pa zatim i vrijeme kada je rodila svoju kćer i što je morala poduzeti da bi ju zadržala. U tu kombinaciju naravno ulaze i drugi likovi koji su blisko povezani sa Jett, ali njihove pozadinske priče, i na koji način se uklapaju u Jettinu priču, ćete ipak morati istražiti sami. Ali čisto da vas upozorim, iako je ovo idealna sezona za one koji vole gledati na eks, odnosno cijelu sezonu odjenom, morate znati da je sezona završila sa cliffhangerom grandioznih razmjera. Iako Cinemax nije još ništa službeno rekao, sigurno je da Gutierrez ima ideju za nastavak, a stabilna gledanost i izvrsne ocjene kritike i publike bi trebale biti i više nego dovoljne za drugu sezonu, jer i pokraj tog glavnog cliffhangera, još se gomila stvari u priči ima za objasniti.

Recenzija: Jett (2019-)

Već sam spomenuo da je Gutierrez sastavio kompaktan scenarij u kojem se dobro poigrao sa kronologijom i vremenom radnje, i to je napravio na jedan vrlo dobar način. Osim što je napisao, Gutierrez je i režirao svih devet epizoda, a i režirao je da jedan sobstven način u kojem su nam kroz kameru vjerno prikazani trenutci u kojima vlada napetost, kao i krupni kadrovi gdje se likovima na licima mogu isčitati emocije. To je potpomoglo i korištenje split-screena, pogotovo u scenama provale u kojem možemo u isto vrijeme vidjeti što se događa u različitim sobama u isto vrijeme te u kojima možemo i konkretno pratiti stanje nad cijelom situacijom. Naravno, split-screen je korišten i u nešto mirnijim scenama, ali je u svakoj vrsti scene vrlo dobro poslužio svojoj svrsi. Dobro je znati da se Gutierrezovo igranje na tom aspektu dobro isplatilo.

Da se još malo zadržimo na scenariju, iako je glavna radnja popraćena se nekoliko pod-radnji, te pod-radnje nisu ni toliko u drugom planu koliko smo mislili da će biti. Treba napomenuti da Gutierrez voli gledatelje vući za nos tako što prekine scenu sa Jett u nekom ključnom trenutku, i onda sve do sredine iduće epizode nam temeljito ispriča neku od tih pod-radnji. Ipak, stvaranjem tih mini-cliffhangera se još dodatno povećava pozornost, a objašnjavanje tih pod-radnji, kao što sam već rekao, ni u kakvom slučaju nisu višak. A tu dodatno pomaže činjenica da je Jett takav lik da čim se makne iz kadra, jedva ćete čekati da se opet pojavi. Nekim gledateljima će to možda čak i zasmetati, pogotovo u kasnijim epizodama kada i ne bude apsolutno cijela radnja na Jettinim leđima, ali na kraju se sve to opravda na jedan sasvim korektan način.

Recenzija: Jett (2019-)

S obzirom na količinu i širinu svih pod-segmenata fabule, sasvim je logično da kompletna serija obiluje velikom količinom likova od kojih je većina empatijski i svaki na svoj način povezan sa glavnom radnjom, dok imaju i neki koji su samo kozmetički detalji. Iako postoji dobra doza likova koja će se, pokraj Jett, pokazati ključnom za cijelu priču, treba napomenuti da Carlin performans kao Jett sve ostale glumce baca u drugi plan. Ako bi baš morali rastavljati na proste faktore, osim Carle, nekako najbolje performanse su ponudili Giancarlo Esposito kao Charlie Baudelaire i Michael Aronov kao Jack Dillion. Uz to, jedan od onih simpatičnih likova koji unosi malo vedrine je Phoenix koju glumi Gaite Jansen, iako je i tu u pitanju vrlo slojevit lik čiji ćete karakter također upoznati kroz kasnije epizode.

Zaključno rečeno, Jett je serija koja zasigurno zaslužuje i više pažnje nego što trenutno ima, te će se naći pri vrhu naše liste najboljih serija 2019. godine. Sebastian Gutierrez je solidnu ideju izvrsno razradio, potpomažući glavnu radnju sa sekundarnim fabulama od kojih je svaka potpomogla razvoju glavne fabule. Savršena Carla Gugino u glavnoj ulozi, čak i pored svih glavnih likova, je apsolutno sve što je potrebno da se ova serija pogleda se velikom pažnjom od prve do zadnje epizode, a sada možemo samo čekati da stignu neke službene najave vezane za drugu sezonu u koju, iako ne možemo biti sigurni, niti najmanje ne sumnjamo.