Recenzija: Dark (2017– )

Dark je nova nadnaravna misterija serija od Netflixa, koja jako podsjeća na Stranger Things seriju, samo puno više za odraslu publiku.

Krimi, drama, misterija

Baran bo Odar

Oliver Masucci, Karoline Eichhorn, Jördis Triebel

Dark je nadolazeća Netflix originalna, nadnaravna, obiteljska, drama serija na Njemačkom jeziku, kreatora Baran bo Odar i Jantje Friese, a datum izlaska joj je 01. prosinac 2017 godine.

Obiteljska drama s nadnaravnim zapletom, smještena u Njemački gradić, gdje nestanak dvoje mlade djece razotkriva odnose između četiri obitelji.

Dakle, kao što sam već spomenuo, ova serija je vrlo slična seriji Stranger Things, samo puno više za odrasle. Vrlo je interesantno pogledati žanrove ove serije i Stranger na IMDb i vidjeti da se Stranger svrstava pod horor, a ova serija ne. Pa ova serija je definitivno nešto što ne bi dali svom djetetu da gleda. Ne u smislu da će vas uplašiti, ali atmosfera u seriji je poprilično jeziva i ima nekih poprilično slikovitih scena nasilja, ne puno, ali kada su tu onda su slikovite.

Što se tiče same serije, jednostavno fantastična je. Toliko je misteriozna, da pola vremena nemate pojma što ste gledali, a onda napokon sve pohvatate i budete jako sretni zbog toga. Uvjeren sam da je kreator serije toga bio svjestan, jer vas odmah u sljedećoj, gotovo sceni, toliko ponovno zaplete, da vam opet ništa nije jasno. I tako u krug. Ono što je dobro je u hrpi tih zapleta, zaista bude uvijek i jako dobro objašnjenje.

Radi se o nestanku jednog, pa ubrzo nakon toga još jednog dječaka, nakon čega cijeli mali gradić ostane u strahu. Što više pratimo glavne likove i njihova istraživanja dolazimo do čudesnih i misterioznih zapleta i otkrića. Još je interesantnije kada znam da se serija odvija u tri različita vremenska razdoblja. Tako da svaki zaplet u jednom je povezan sa zapletom u drugom, tako da na seriju baš morate biti dobro koncentrirani, ali vas ona uvijek nagradi nekim zanimljivim otkrićem.

Uz sve to, serija je uspjela stvoriti jednu odličnu, mračnu, misterioznu i često jezivu atmosferu. Za razliku od Stranger Things gdje ima i nekih veselih, duhovitih trenutaka, ovdje toga nema. Od početka do kraja samo misterija i jeza.

E pa sada da ne bude sve tako savršeno, a gotovo da je, ima serija ipak i malih problema. Prvi problem su likovi. Tu je definitivno Stranger u prednosti jer ima malo veselije, duhovitije i zabavnije likove, za razliku od ovdje, gdje niti je glavni lik definiran, niti je i jedan od likove koje je serija ponudila simpatičan. Druga stvar i dalje vezana za likove je što su napravili apsolutno sve između njih povezano, tako da se na trenutke serija čini kao čista Turska sapunica, a ne odlična Njemačka, nadnaravna, misteriozna serija. Sva sreća takvih trenutaka nema previše, ali ih ipak ima.

Sve u svemu, definitivno bi ovoj seriji trebali dati priliku. Odlična je. Ne bi išao tako daleko pa rekao da mi je bolja od Stranger Things, jer zapravo osim sličnim situacijama u seriji, one nisu iste, ali bi se definitivno mogle svrstati u isti žanr/podžanr.

Trailer serije pogledajte ovdje.