Recenzija: American Made (2017)

Priča o Barry Seal, Američkom pilotu koji je postao prijevoznik droge za CIA u 1980ima, u tajnoj operaciji koja će biti otkrivena kao Kontra-Iranska Afera.

Akcija, biografija, komedija

Doug Liman

Gary Spinelli

Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright

American Made (2017) on IMDb

American Made je Američki biografski krimi film, redatelja Doug Liman, scenarista Gary Spinelli, a zvijezde filma su Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright, Alejandro Edda, Mauricio Mejía, Caleb Landry Jones i Jesse Plemons. Priča se fokusira na Barry Seal, Američkog pilota, koji je postao švercer droge za Medellín Cartel u 80′. Kako bi izbjegao zatvorsku kaznu, kada su mu prišle Američke vlasti, on postaje DEA obavještajac.

Obično istinite priče budu malo ‘začinjene’ kako bi ostavile bolji dojam na gledatelje, ali ova priča je toliko smiješna, da sumnjam da se tu išta imalo dodavati i upravo kao takva je dobra. U filmu nema ništa spektakularno interesantno, osim te, nevjerojatne, istinite priče. Uz to vozanje Tom Cruisea lijevo-desno pomaže filmu.

Jednostavno je nevjerojatno u kakvim se sve pozicijama u životu našao, taj Američki pilot, Barry Seal. Preko švercera droge, do rada za vladu, pa švercanja oružja i tako više puta u krug. Sve to uz neki, pomalo blesasti, dječački šarm, koji teško da je netko mogao bolje odraditi od vječnog ‘dječaka’ Tom Cruisea. Ovo je nešto što je Cruiseu trebalo, nakon hrpe akcijskih filmova u kojima je glumio, napokon je, opet, pokazao i malo bolje umijeće glumljenja. Osim simpatičnog Toma, priča je takva da si cijelo vrijeme govorite “ma nemoguće da su to izmislili”, trenutke koji su i smiješni, a i teški za gledati u isto vrijeme.

Ono što malo fali u filmu je to da gotovo nikoga nisu prikazali nešto posebno dobrim ili lošim, a pogotovo ne glavnog lika, Barry Seal, koji iako je švercao drogu, oružje i zaradio hrpe novaca, te prouzročio neke smrti, prikazuje ga se kao simpatičnog, heroja i žrtvu. Uz to nitko nije nešto posebno spomenuo umiješanost Američke vlade u to sve, niti ih je osudio, u filmu, za događanja koja su prouzročili. Film je više predstavljen kao zabavna vožnja glavnog lika i to je ono što gledatelji uglavnom vide.

Film je interesantan, zabavan i mada rijetko pruža više od te istinite priče, priča je dovoljno ‘luda’ da se uz odličnu glumu Tom Cruise može sama održati, nije nešto što ćete dugo pamtiti, ali sigurno je gledljivo.