Recenzija: 21 Bridges (21 Most, 2020)

Žanr: Krimi, drama, triler

Redatelj: Brian Kirk

Scenarist: Adam Mervis, Matthew Michael Carnahan

Glumačka postava: Chadwick Boseman, Sienna Miller, Stephan James, Keith David, Taylor Kitsch, J.K. Simmons

Sinopsis: Njujorški detektiv predvodi sveopću potjeru za dvojicom opasnih kriminalaca po cijelom Manhattanu, no ubrzo će otkriti i neočekivanu zavjeru koju samo on može riješiti.

Recenzija: 21 Bridges (21 Most, 2020)

Braća Russo, koji su sada svjetski poznati kao redatelji dva filma o Kapetanu Americi i dva filma u Osvetnicima unutar Marvel Filmskog Svemira, donose ovaj napeti krimi triler u kojem glavnu ulogu tumači, ni više ni manje, nego Chadwick Boseman, koji je sada najpoznatiji po ulozi Black Panthera u istom tom Marvel Filmskom Svemiru. Pa iako ova zlatna ekipa možda dolazi iz, tako rečeno, superherojske branše, iz njihove najnovije suradnje iznikao je ovaj, da vam odmah kažemo, možda ne toliko zapažen, ali jako zanimljivi i nevjerojatno napeti kriminalistički triler.

S obzirom na klasično trajanje od sat i pol, ovaj film je sastavljen od priče koja bi vrlo lako stala u dvije epizode neke poznate krimi police-procedural serije, no ipak, iako je priča na prvu ruku jednostavna, egzekucija fabule je toliko napeta, zanimljiva i toliko prkosi standardima da smo jednostavno ostali paf. Film ne troši mnogo vremena na neke uvode, vidi se da je scenaristima bilo važno samo ukratko upoznati glavnog lika i odmah nas baciti u bespuće priče koja je jako dobro sastavljena. Iako nas film sa antagonistima upoznaje već u prvih 10 minuta, kroz cijeli film podjednako prolazimo kroz kretnje i razmišljanja kako pozitivaca, tako i negativaca, što je od ključnog značaja za praćenje radnje i za postizanje elementa napetosti.

Recenzija: 21 Bridges (21 Most, 2020)

Glavni lik je Andre Davis, njujorški detektiv koji često ima posla sa unutarnjom kontrolom jer ne preza potegnuti okidač na one najgore izdanke pripadnika kriminalnog podzemlja, ili, one na koje je u filmu stavljen posebni naglasak – ubojice policajaca. Ipak, kada dođe do velike pljačke kokaina, u kojoj će glavu izgubiti čak osam pripadnika organa gonjenja, Andre će zatvoriti cijeli Manhattan, odnosno 21 put izlaza sa otoka Manhattan, kako bi spriječio da odgovorni pobjegnu, što će ubrzo gotovo pokrenuti ulični rat između policije i kriminalaca u bijegu. Opće je poznato da su ubojice policajaca uvijek bili oni koje policajci primaju vrlo osobno, te ih ništa neće zaustaviti da pronađu odgovorne, a po mogućnosti im pospreme i metak u glavu, barem u ovom filmu.

No, iako je višestruko ubojstvo policajaca bila iskra koja je pokrenula cijelu vatru ovog filma, pravo ulje na vatru će dodati zavjera koju će Andre otkriti, a kako bi ju riješio, morati će uhvatiti odgovorne ubojice žive, i to dok sva policija u New Yorku juri prema njima i ktome ih ne planira uhvatiti dok još uvijek dišu. Iako već viđen, taj zaokret u fabuli je ono što je filmu dalo živost i neku, tako rečeno, slatkoću zbog čega je ovaj film ostao uzbudljiv od prve do zadnje minute. Moramo pohvaliti kako su scenaristi dobro složili to da svaki važniji lik ima nešto za reći u tom važnom plot-twistu koji je obilježio cijeli film, ali kako se trudimo spojlanje održati na minimumu, taj dio nećemo toliko detaljizirati.

Recenzija: 21 Bridges (21 Most, 2020)

Vrijeme da se dotaknemo i glumačke postave. Chadwick Boseman je sasvim sigurno glavni u tom pogledu. Iako performanse cijelog glumačkog kadra možda nisu award-worthy, može se reći da su sasvim solidne. Posebno treba istaknuti legenardnog J. K. Simmonsa kojeg ćete sigurno odmah prepoznati. Valja još spomenuti i Siennu Milller koja je isto bila sasvim okej, iako je zapravo riječ o najturbulentnijem liku. Inače, onaj Bosemanov naglasak sada nije puno smetao, iako je zapravo bio jedan od ključnih Bosemanovih elemenata kada je stvarao svoju interpretaciju Black Panthera, ali iako, kada gledate recimo Black Panther, mislite da bi taj način govora prošao samo u takvom filmu i u nikojem drugom, ali ovaj film je pokazao da to nije sasvim tako.

Ova recenzija možda nije jedna od onih kilometarskih kakve nerijetko znamo pisati za neke gigantske blockbustere, ali za ovakav film je dovoljno reći da je dovoljno zanimljiv i napet da će vam pružiti izvrsnih sat i pol vremena filmskog uživanja. Jako vješto napisan scenarij, uz solidne glumačke performanse, te odličnu dozu napetosti i možda ne baš inovativnih, ali poželjnih plot-twistova od ovog filma stvaraju jedan od onih akcijskih filmova u kojem možete uživati bez obzira kakvu vrstu akcije inače preferirate. Jer, koliko god da se ovaj film može gledati sa mozgom na paši, također jako dobro drži pažnju, napetost i ostatak tome srodnih elemenata na vrlo visokoj razini, te smo ga iz tog razloga stavili na našu listu najboljih filmova 2020. godine.