Recenzija: Long Shot (2019)

Pogledali smo film Long Shot, romantičnu komediju sa Charlize Theron i Seth Rogenom u glavnim ulogama. Našu recenziju pročitajte u članku.

Žanr: Komedija, romantika

Redatelj: Jonathan Levine

Scenaristi: Dan Sterling, Liz Hannah

Glumačka postava: Charlize Theron, Seth Rogen, O’Shea Jackson Jr., June Diane Raphael, Ravi Patel

Sinopsis: Fred Flarsky se, nenadano i nakon dugo vremena, ponovno susreće sa Charlotte Field, svojom prvom simpatijom iz djetinjstva, koja je trenutno političarka te jedna od najutjecajnijih žena na svijetu. Charlotte se sprema za kandidaturu za predsjednicu SAD-a, te Freda odluči zaposliti da joj piše govore za kampanju, ne znajući da će između njih dvoje uskoro profrcati iskre.

Opće je poznata stvar da se u filmovima ovakvog tipa uvijek stvori kemija između dvoje glavnih likova koji su zapravo nebo i zemlja, a Long Shot nam je donio pomalo neobičnu kombinaciju ljepote Charlize Theron i humora Setha Rogena. Ali, iako neobična, ova kombinacija je od ovog filma stvorila jedan vrlo zabavan film koji se može gledati sa užitkom čak i ako ste pogledali stotinu drugih, naoko sličnih filmova.

U središtu radnje se nalazi Fred Flarsky, pomalo šeprljavi novinar koji svoj posao koristi kako bi prkosio standardima te javnost izvještavao o pravoj istini, a ne navodnoj istini s kojom ostale novine javnosti mažu oči. Međutim, redakciju u kojoj će Fred radi će uskoro biti kupljena od strane novina koje predstavljaju sve što Fred mrzi, zbog čega on daje otkaz. Za to vrijeme, državna tajnica Charlotte Field saznaje da se trenutni predsjednik SAD-a neće kandidirati za svoj drugi mandat i ktome još govori Charlotte da je spreman podržati njezinu kandidaturu za svoju nasljednicu. Ono što je u ovoj priči zanimljivo je to da je Charlotte kao tinejdžerka bila Fredova dadilja, a Fred je još od tada zacopan u nju. Jednom kada se ponovno sretnu, Charlotte mu odluči ponuditi posao – pisat će za nju političke govore. Između njih dvoje uskoro nastane kemija koja će, kako to obično biva, biti stavljena na kušnju.

E sad, film traje više od dva sata, što nije baš česti format za ovakav tip filma. Fabula se u nekim segmentima zna pomalo sporo razvijati. Doduše, možda je to i zbog činjenice da nekako cijelo vrijeme znate što će se dogoditi na kraju pa samo čekate da se stvari između dvoje glavnih likova napokon pokrenu. Ipak, evidentno je da oslonac cijelog filma nije na samoj radnji već na odnosima između likova. Iako između dva glavna lika vlada neupitna kemija, između njih dvoje je glavna kvaka što Fred, za razliku od Charlotte, ne zna plivati u sivilu. Drugim riječima, Fred se čvrsto drži svojih stavova bez obzira na moguće posljedice, a ne pomaže ni činjenica da ti njegovi stavovi nisu baš popularni u svijetu politike, dok je Charlotte politička šterberica koja će radije odustati od nekih zacrtanih principa ako to znači napredak prema njezninom krajnjem cilju.

Recenzija: Long Shot (2019)

Ovo je čisti R rated film, a to znači da psovanja, poroka i svih tih f*** stvari ima na izvoz. Osobno smatram da je glavni problem kod tih prostih komedija to što se sav humor previše oslanja na bad language. Ipak, u ovom slučaju, za Freda mi je još jasno, on je novinar koji je non-stop pisao o politici u pravom svijetlu, bez ikakvog uljpšavanja, tako da ga čak i razumijem ako on želi sve to spisku, da ne kažem sad šta. U slučaju Charlotte mi se to činilo pomalo na silu ubačeno jer ona se ipak mora predstavljati kao neka fina dama. Čini se da je u ovom slučaju istina ono „s kim si, takav si.“ No bez obzira na to, i Seth i Charlize su korektno odradili svoj glumački posao, i to svako na sebi specifičan način. Osim njih dvoje, možda jedina uloga u ovom filmu koju bih baš izdvojio je O’Shea Jackson Jr. koji glumi najboljeg Fredovog prijatelja, iako mi nekako u tim prostim scenama zna malo i preglumatati, on je odradio također dosta humorističnu ulogu.

Sam humor je onako baš američko-balkanski tj. ovaj film ismijava u Americi gotovo sve čemu se mi volimo smijati kod nas na Balkanu. Doduše, moram reći da se i ovdje malo pretjeralo sa humorom koji se bazira na seksizmu, rasizmu i tim osjetljivim temama, ali koliko se u Hollywoodu godišnje snimi filmova po tom receptu, očito je se takav pristup više-manje dobro prodaje. Ovaj film također ima i gomilu referenci na aktualne stvari koje se događaju danas, primarno u SAD-u. Ne mogu ne spometnuti reference na dvije stvari koje obožavatelji filmova i serija posljednjih tjedana vjerno prate, a to su Game of Thrones i Marvel Filmski Svemir, s kojima će Fred pokušati upoznati Charlotte koja se nema baš vremena baviti takvim stvarima. Usput, moram spomenuti scenu kada su njih dvoje gledali Captain America: The Winter Soldier, i sudeći po Charlottinim reakcijama samo na taj film, vjerujte mi da bih volio vidjeti njezine reakcije na Inifnity War i Endgame više nego išta. Ima toga i još, ali mislim da samo zbog tih refova je ovaj film dobar za pogledati svim Marvel obožavateljima. Generalno gledano, svaka of tih referenci je dobrodošla satisfakcija, a i općenito pripomažu kompletnom humorističnom dojmu.

Recenzija: Long Shot (2019)

Glavna prednost ovog filma je to što on prikazuje koliko se ljudi trude biti ono što se od njih očekuje, a da pritom zaborave da budu ono što oni očekuju od samih sebe. Taj politički svijet koji je, mogu reći, vrlo vjerno prikazan pokazuje da je politika nešto u čemu se ne može baš uspijeti ako mislite sljediti samo svoje vlastite principe, pogotovo ako ti vaši princpi prkose principima ljudi koji su iznad vas, jer ako se zamjerite nekome tko sjedi za većim stolom od vašega, onda piši kući, propalo. Ovaj film je to uspio prikazati na jedan vrlo zabavan način, u kombinaciji sa humorom Seth Rogena, neupitnom i sveprisutnom karizmom Charlize Theron te svim ostalim aspketima koji krase filmove ovog žanra.

Kemija između Charlize i Setha je prikazana odlično, a ovaj film je samo tim dijelom dobro odradio gotovo svoj cjelokupni zadatak. Poznato je da ovakvi filmovi uvijek skrivaju neku poruku koja se odnosi na nas u pravom svijetu, iako i ovom slučaju ta poruka djeluje vrlo očita, ipak ću pustiti vas da si to sami protumačite.

Zaključno gledano, iako je pravljen po starom receptu, iako se radnja u nekim segmentima sporo odvija, iako se malo pretjeralo sa tim bad language humorom, preko svega toga se nekako može preći jer ovaj film, tako rečeno, diše. Ovo je, kad se sveukupno sagleda, jedan vrlo zabavan film koji će vam bez problema prekratiti dva dosadna sata. Odlična kemija te karizma i performanse Setha i Charlize, od ovog će filma za vas napraviti jednu solidnu i dobrodošlu satisfakciju i naći će se na našoj listi najboljih romantičnih filmova 2019. godine.