Iako smo, naravno, već objavili listu pobjednika Oscara za ovu godinu, te usput napisali još nekoliko usputnih članaka, kao i prošle, u ovoj tzv. recenziji (preciznije bi bilo reći izvještaj) nećemo toliko proispitivati odluke Akademije koliko ćemo dati neki svoj dojam i mišljenje o samoj ceremoniji dodjele, ali i svemu što se događalo na crvenom tepihu prije toga.

Okej, ajmo bez previše filozofiranja i direkt u glavu. Već godinama je poznato da je dodjela Oscara događaj od iznimne važnosti ne samo za sve djelatnike filmske branše koji se nadaju dotaknuti zlatni kipić, nego i za modne dizajnere kojima, kako je komentatorski tim našeg HRT-a rekao: za modnog dizajnera je bolja reklama da se neki glumac, odnosno glumica prošeta crvenim tepihom u njihovoj kreaciji nego da završe na naslovnici najprestižnijeg modnog časopisa. Dakako, tu uvijek glumice budu od mnogo većeg značaja zahvaljujući svim mogućim varijatama i kreacijama koje odluče nositi, za razliku od glumaca koji od pamtivijeka imaju dress code klasičnih, ali sasvim sigurno jako skupih odijela i smokinga, iako je i među njima bilo par izuzetaka.

Prije nego se uhvatimo u koštac sa samom ceremonijom, da potrošimo par riječi na crveni tepih. Iako je u Los Angelesu padala kiša, ništa nije omelo dobru organizaciju dolazaka najvećih filmskih zvijezda (kako Hollywoodskih, tako i svjetskih) pred Dolby Teatar. Od preko 3 tisuće uzvanika na ovogodišnjoj dodjeli Oscara, i s obzirom na svu hrpetinu sjaja i glamura na crvenom tepihu, bilo je dosta teško ostati zamijećen. Ipak, neke zvijezde su ipak se istakle prezentnošću u odnosu na ostale. Prije svega, ne možemo ne spomenuti voditelja Billy Portera koji se prvenstveno istaknuo svojim unikatnim dizajnom, odnosnom haljinom koju je nosio. Iako je naravno takav pristup povukao puno kontroverze i poveću dozu neodobravanja (slično kao i nastup bradate pjevačice na Eurosongu 2014.), ipak je očito da je to Porteru dalo veliku količinu pažnje, iako je on na red carpetu bio samo u ulozi voditelja. Ipak, bez obzira na vlasnika, sami dizajn njegove haljine nije baš totalno prezentan, te je bilo i znatno boljih kreacija koje su viđene na crvenom tepihu.

Naš izbor najboljih haljina na crvenom tepihu

Pa rješimo onda i to, ja osobno, kao čovjek koji kod ljudi najviše cijeni jednostavnost (što naravno vrijedi i za odjeću), smatram da su na crvenom tepihu najviše zablistale Margot Robbie i Charlize Theron, uz honorable mention na Lauru Dern i Scarlett Johansson. I kad sam već spomenuo Charlize, da ne zaboravim pohvaliti njezinu frizuru koja iako nije među najboljima kojima je nosila, svejedno je puno bolja od one crne kose sa prošlogodišnje dodjele. Dodatno, ubjedljivo najgori prezentski dojam je ostavila Kristen Wiig sa haljinom koja je, iskreno ne znam ni sam kako da to sročim, ali sami dizajn je bio totalna koma i jedno veliko oličenje nepotrebnog pretjerivanja i pokušaja dobivanja na pažnji nekim ludim dizajnom za kojeg stvarno ne znam kako je ikome ovako nešto palo na pamet. Od ostalih haljina koje su mi upale u oči, u negativnom smislu, nažalost, moram istaknuti Gal Gadot i Saoirse Ronan, ali u pozitivnom mogu istaknuti pjevačicu Janelle Monáe, koja je izvodila i uvodnu točnu na početku ceremonije. Njezin odabir haljine sa kapuljačom zapravo je bio sasvim fini dodatak. Još samo jedna haljina koju moram spomenuti je ona Natalie Portman čija je sama haljina zapravo bila jako dobra, iako mi je dodatak pelerine izgledao nekako, zapravo, dosta nepotreban. Mogli bi mi sad do sutra razglabati o svakoj pojedinoj kreaciji, jer bilo je još dosta zaista jako dobro dizajniranih haljina (Brie Larson i Regina King), ali moramo to ipak malo skratiti. 🙂

Sljedeća stvar, dok smo još u tom modnom aspektu, iako modni odabir kod muškog dijela uzvanika nije toliko raznolik kao kod pripadnica ljepšeg spola, imamo dva modna izbora koja itekako vrijedi istaknuti. Prvi je Spike Lee koji je ponovno obukao ljubičasti smoking kao i prošle godine, s tim da je ova ljubičasta bila puno sjajnija, po uzoru na gostujuće dresove košarkaškog kluba LA Lakers, sa dodatkom broja 24 na prednjem i stražnjem dijelu sakoa koji je posveta nedavno tragično poginulom košarkašu i dobitniku Oscara Kobe Bryantu, koji se našao i u In Memoriam, a njemu je osvojeni Oscar posvetila i Karen Rupert Toliver, koja je kipić osvojila za kratki animirani film Hair Love. Drugi modni izbor je onaj kojeg je odabrao glumac Timothée Chalamet, koji je potpuno prekršio dress code dodjele Oscara se te obukao totalno casual. Iako je taj njegov modni izbor sasvim sigurno markiran i kao takav izuzetno skup, na prvu mi je djelovalo kao da se ovaj talentirani i perspektivni glumac kojeg smo gledali u Little Women obukao kao da ide brzinski na plac kupiti mlijeko. Kad smo već kod Timothéea, sad ću iskoristiti mogućnost da imenujem po meni najljepšu i najslađu fotografiju sa crvenog tepiha u kojoj vidimo njega i Margot Robbie na čijim se licima vidi da zrače dobrim raspoloženjem i pozitivnom energijom.

Naš izbor za najljepšu fotografiju sa crvenog tepiha

Sad kad smo završili sa crvenim tepihom, da se bacimo na samu ceremoniju. Kao i prošle godine, dodjela Oscara nije imala službenog voditelja, već se sastojala od cijele skupine presentera. Već smo spomenuli da je ceremoniju otvorila Janelle Monáe. Prilikom izvođenja pjesme je prošetala među prisutnim zvijezdama i slučajnim odabirom birala neke glumce da otpjevaju dionicu pjesme “la la la la.” Od nekoliko zvijezda koje je odabrala, taj “la la la la” je nekako s najviše entuzijazma otpjevala Brie Larson. Prilikom te uvodne točke, odlična koreografija je pokazala i kostime iz raznih nomiranih filmova, među kojima je nekako najlakše bilo uočiti one iz filma Jojo Rabbit, iako je taj Oscar na kraju, i sasvim zaluženo, pokupio film Little Women.Od glazbenih točki, itekako vrijedi istaknuti Idinu Menzel i pjesmu Into the Unknown koju je otpjevala zajedno sa još devet pjevačica koju su pjevale sinkronizirane verzije te pjesme, svaka na svom jeziku. Koreografija tog nastupa je bila apsolutno prekrasna i u totalnom Frozen stilu, što nas je dobro podsjetilo na izvođenje pjesme Let it Go sa dodjele Oscara iz 2014. Dakako, ne možemo zaboraviti ni Eminema koji je odradio odličan nastup sa pjesmom Lose yourself, iako nisam pobornik takve vrste glazbe, i naravno, za šlag na tortu, obavezno moramo istaknuti Elton Johna i pjesmu Love Me Again koja je osvojila zlatni kipić za najbolju pjesmu iz filma Rocketman.

Što se tiče govora dobitnika Oscara, već smo pisali o govoru Brad Pitta koji je zasluženo osvojio svog Oscara za Once Upon a Time in Hollywood. Moram dodatno istaknuti Taiku Waititija, redatelja koji je ktome i izvrsni komičar što je pokazao i na crvenom tepihu kada je rekao da mu je žao što njegov JoJo Rabbit, koji je pokupio 6 nominacija, nije zapravo uzeo 7 nominacija jer 7 je kao broj koji ljepše izgleda. Također, Brie Larson je na twitteru podijelila video kako je Taika sakrio svoj Oscar ispod sjedala ispred sebe, što je još jedan dodatni način šale. Također, sljedeći veliki projekt na kojem Taika radi je Marvelov Thor: Love and Thunder, a s obzirom da na tom projektu obnaša sve funkcije kao i na Jojo Rabbit, očekivanja za taj film će još dodatno porasti. Što se tiče presentera, nekoliko njih će ostati upamćeni po kratkim, ali itekako komičnim nastupima. Tu su između ostaloga i prvi presenteri Steve Martin i Chris Rock, koji su održali pravu mini stand up komediju koja je dosta dirala i u neke osjetljive teme iz današnjeg svijeta. Uz to, Maya Rudolph i Kristen Wiig, unatoč užasnom odabiru Kristenine haljine, njih dvije su odigrali pravi muzički igrokaz koji je dobro nasmijao sve prisutne, a u tom kontekstu moramo spoemnuti i Will Ferrella te Juliju Louis-Dreyfus koji su također izvrsnom komedijom najavili dobitnike Oscara u kategorijama najbolje kinemaatografije i najbolje montaže. Za kraj, još jedan jako komični trenutak su ponudili James Corden i Rebel Wilson koji su došli obučeni u mačke i tako se našalili na svoj račun i filmu Cats, koji sa 9 nominacija za Zlatnu Malinu je ubjedljivo možda i najgori film godine. Kako je i komentator sa HRT-a rekao: bili su voljni priznati da su im kostimi sada izgledali bolje nego kompletan CGI filma, što je simbolično da su ta dva presentera najavili pobjednika u kategoriji vizualnih efekata, bez obzira što Cats ima jedan od najgorih CGI-eva moderne kinematografije.

Na koncu konaca, svatko od vas ima vlastito mišljenje o tome je li svaki osvojeni Oscar ove godine zaslužen, ali generalno sam primjetio da su ljudi dosta zadovoljni te je dobra većina izbora svakako bila očekivana. 2019. je, na kraju, bila izuzetno dobra i jaka godina za sedmu umjetnost, a sad ćemo vidjeti što nam ova 2020. može ponuditi, iako ja već vidim da će Christopher Nolanov Tenet koji izlazi u sedmom mjesecu najvjerojatnije se tu lako nametnuti. Ali do sljedeće dodjele ima još puno, puno filmova za pogledati i recenzirati, tako da je pred nama svakako još puno posla. ?