Recenzija knjige: Tajna Šuplje kule

Recenzija knjige: Tajna Šuplje kule

Pročitali smo knjigu koju je napisala Milana Vuković Runjić, Tajna Šuplje kule. Našu recenziju knjige Tajna Šuplje kule pročitajte u članku.

Autor: Milana Vuković Runjić
Izdavač: Vuković&Runjić, 2021.

IG: @what.the.muggle

Postoji ona kategorija književnosti u kojoj su smještene najljepše priče koje s istim oduševljenjem i radošću mogu čitati i mali i veliki, postoji ona jedna savršena ravnoteža između kompleksnosti i jednostavnosti likova, događaja i poruka, i sve je to prisutno u prvom i drugom dijelu priče o Matildi i Vladimiru.

Prvi dio – „Vladimir i Matilda“ – koji sam za ovu prigodu također pročitala, objavljen je 2016. godine u istoj nakladi. Nije ga doduše nužno pročitati da bi se mogle pratiti daljnje zgode, ali definitivno nije na odmet, dapače. Jer osim što ćete se bolje upoznati s dobrim čarobnjakom Vladimirom i malom vješticom Matildom, priuštit ćete sebi jedno kratko a slatko vrijeme osmijeha na licu i topline oko srca. Bez brige, takav je i drugi dio, ali ovako je sreća veća.

Recenzija knjige: Tajna Šuplje kule

Naša književnica Milana Vuković Runjić zbilja ima divnu maštu koju je pretočila u prekrasne rečenice. Vladimir je, kako smo rekli, dobri, zeleni čarobnjak koji sa svojom petogodišnjom kćeri, malom vješticom Matildom, živi u stablu platane u vrtu jedne kuće na zapadnom rubu grada (Zagreba). Usput rečeno, zelena boja funkcionira gotovo kao zaseban lik i neodoljiva je. „Nitko nema lutke koje govore, ni živog drvenog konjića! Ili zelenu čokoladu! Ili zeleni mobitel na koji te zovu biljke! A to su sve čarolije!“ Matilda i Vladimir imaju zelenu kosu, a k tome Vladimir još i zelenu bradu. Vladimir za sobom vuče zeleni plašt iz kojeg ispada cvijeće, a Matilda je vesela, razigrana i znatiželjna mala vještica koja ne zna što su noćne more ali zna što je noćno more.

Vladimira i Matildu je, ne svojom voljom, napustila dobra vještica Vesna, Matildina majka, koja će se poslije vratiti. U prvom se dijelu „čarobni“ i „obični“ svjetovi počinju miješati kad se Matilda sprijatelji s vršnjakinjom Antonijom koja živi u istom vrtu, samo u kući. Njihovo prijateljstvo kao i brojni drugi odnosi poprimaju sasvim drugačiju dimenziju u drugom nastavku, i ništa nije onako kako se od početka činilo. Kako smo na početku prvog dijela bili bez Vesne, sada smo u drugom dijelu bez Vladimira, koji se mora obračunati sa zlim čarobnjakom Morom. Tajanstvena Šuplja kula mjesto je prema kojem će svi putevi voditi.

Recenzija knjige: Tajna Šuplje kule

Otkrivat će se mnoge tajne, ali srećom one će biti puno manje strašne nego su izgledale. Kako i ističu nakladnici, nećemo se bojati nesretnog kraja, no kako će se sve odviti i što će se sve događati sigurno nećete moći najlakše pretpostaviti, u čemu leži dodatna književno-umjetnička vrijednost ovih priča. Sve je na kraju smisleno, sve lijepo objašnjeno. A isto tako sve je prožeto toplinom, dragošću, plemenitošću. S likovima ćete biti u najugodnijem društvu, čarobnom taman onoliko koliko je potrebno, da se zaljujate do Mjeseca ili pojedete malo zelene čokolade. Topla, najtoplija preporuka za obje knjige svima. I (ne)strpljivo čekamo treći, posljednji dio.

Uz ovaj naslov potražite i ostale koji su dospjeli među naše NAJBOLJE KNJIGE.

Ocjena: 10/10