Pročitali smo knjigu koju je napisala Ruta Sepetys, Soba puna snova. Našu recenziju knjige Soba puna snova pročitajte u članku.

Autor: Ruta Sepetys

Izdavač: Znanje d.o.o., 2014.

Radnja ovog romana smještena je u New Orleans pedesetih godina prošlog stoljeća, u francusku četvrt. Priču nam pripovijeda sedamnaestogodišnja Josie Moraine, kći prostituke koja joj je ime dala po uzoru na njoj najutjecajniju madam kada je i sama bila mlada. Josie radi kao čistačica bordela prije nego ode na svoj posao u knjižaru gdje joj je šef Patrick, sin poznatog spisatelja i vlasnika knjižare koji joj predstavlja oslonac i očevu figuru koju nikada nije imala. Njegovu uznapredovalu mentalnu bolest Josie pokušava prihvatiti i nada se boljim danima, kako za njega, tako i za sebe. Želja joj je upisati fakultet i otići iz grada koji ju je stigmatizirao, pa štedi novac kako bi započela nov život daleko od svog sadašnjeg života.

Težak život mlade djevojke koja ne odustaje od boljitka i radeći dva posla štedi kako bi si ga sama i ostvarila jaka je tema. Želja za odlaskom na fakultet kako bi se uzdigla iznad svoje majke i pokazala da može i hoće puno više od života put je popločan trnjem. Javna kuća koju vodi Madam Willie, majka koja u istoj toj kući radi kao prostitutka i trpi nasilje (iz ljubavi) svog ljubavnika, umiješanost u ubojstvo bogatog sportaša, dugovanje novca kamatarima, samo su neke od stavki s kojima se mora nositi. Uz prijateljstvo dečka iz kvarta Jessia i suradnika u knjižari Patricka, prijateljstvo s djevojkom iz Gornjeg grada, divnog starijeg taksista, prostitutki i madam, ima svoj krug ljudi na koje se može osloniti.
Recenzija knjige: Soba puna snova Sve su to likovi i veze koje su mogle biti puno bolje i bogatije opisane jer imaju potencijala u svojoj različitosti i danoj kompleksnosti. Plošnost odnosa doprinijelo je istoj takvoj atmosferi cijelog romana. Stekla sam dojam da je i romantični dio u knjizi bio vrlo površno opisan. Više kao nešto što bi trebalo mladoj djevojci biti važno u životu pa je ispalo nespretno, hladno, bez osjećaja zaljubljenosti ili strasti i ljubavi. Kada se ne uspiješ povezati s likovima jer su toliko bezlični prolaziš kroz knjigu, čitaš i pročitaš, a ono što ostaje je ravnodušnost. Taj osjećaj meni nije ono što želim zapamtiti nakon pročitane knjige, ali sam ga ovdje ipak dobila.

Knjiga koja se iz početka brzo čita, zanimljiva je, mijenja se na sredini i postaje dosadnjikava i bezlična. Oprečnost pojedinih tema me zbunjivala. Bordel i prostitucija gledana kroz njezinu razuzdanu i nesretnu majku i s druge strane gledana očima drugih djevojaka i Madam pokazuje da su one sretne i ispunjene. Iz takvih razloga ne znam kome bih preporučila čitati ovu knjigu. Koju poruku želi poručiti? To što je povijesna fikcija ili što je glavna protagonistica mlada djevojka, nije pretjerano bitno za cijelu priču, kao ni gdje je cijela priča smještena. Nisam se brinula što će se likovima desiti i ostala imuna na sve nagovještene događaje. No, za izgubiti vrijeme u laganom štivu, koje ću vrlo brzo zaboraviti, bilo je dovoljno.