Pročitali smo prvu knjigu Sage o Vješcu, popularnog Witchera, pisca Andrzeja Sapkowskog, Posljednja želja. Našu recenziju knjige Posljednja želja pročitajte u članku.

Autor: Andrzej Sapkowski

Izdavač: Egmont d.o.o., 2018.

Priča nastala „davne“ 1993. godine vodi nas u svijet Krvnika iz Blavikena, vješca iz Rivije, Riva – Geralta. Rođen kao običan dječak, nije upoznao svoje prave roditelje jer je odaslan u Kaer Morhen, mjesto u kojem su se stvarali vješci. On je sada ono što su od njega napravili i to iskorištava na najbolji način. Lovac je na razna čudovišta i spodobe koje teroriziraju svijet. Vampiri, štrige, šugavi bobolaci, baziliski, đavoli, elementali, vile, vodjanoji i slični su oni s kojima dolazi u bliski susret. Za takve zadatke je potreban profesionalac, mutant kojemu čarobni napitci pomažu u brzom oporavku tijela i nadljudskoj snazi, a srebrni mač na leđima za sve ostalo. Geralta upoznajemo u raznoraznim situacijama, na njegovim proputovanjima, načinu na koji se odnosi prema svemu oko sebe i u tome uživamo u svakoj ispričanoj priči iz zbirke.

Zbirka priča odličan je predložak za seriju koja je trenutno u nastajanju – „The Witcher“. Svaki dio počinje na nekom drugom mjestu s nekim drugim problemom, bez dodatnih poveznica između istih, osim glavnog lika. Ta vrsta pripovijedanja mi uvijek stvara nesklad između upoznavanja likova i emocije koju čitanje stvara. Gubila mi se emotivna nit s vrlo odsječenim završetcima priča i početkom idućih, te na taj način stvarala hladnu atmosferu. Stil podsjeća na stare prikupljene priče junaka za kojeg su znali naši stari, te su ih s koljena na koljeno prepričavali svojim idućim naraštajima. Arhaične rečenice daju dozu vjerodostojnosti. Simpatična mi je i ideja gdje u nekim pričama prepoznamo dobro nam znane bajke ispričane na drugačiji, suroviji način. Čarobno, odvažno, hrabro, duhovito, puno akcije; knjiga koju preporučujem pročitati, pogotovo ljubiteljima fantasy žanra. Drugi dio hvatam u ruke čim mi se za to pruži prilika jer priča ide dalje, a ja želim biti ukorak s njom.

Video igrice na konzolama i računalima žare i pale već dugi niz godina što je dokaz vješčeve moći. Gamerima diljem svijeta uskoro će se pridružiti i ljubitelji dobrih serija jer izlazi uskoro i ekranizacija. Glavnog lika – vješca Geralta, glumi svima dobro poznati Superman, Henry Cavill. Serija „The Witcher“ će u prvoj sezoni imati osam epizoda, a njezin izlazak na Netflixu planiran je ove godine. Svi ćemo moći podrobnije upoznati posebnog bjelokosog mutanta, snažnu i misterioznu, hrabru osobu koja sa svojom dozom humora i domišljatosti obećaje dobru zabavu. Baš se veselim!