Pročitali smo knjigu Malavita o zloglasnoj mafijaškoj obitelji koja pokušava pobjeći od prošlosti. Prema knjizi je pravljen istoimeni film iz 2013. godine, od redatelja Luc Bessona i u kojem su glumili Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Tommy Lee Jones i drugi. Našu recenziju knjige Malavita pročitajte u članku.

Autor: Tonino Benacquista

Izdavač: Vuković & Runjić, 2015.

Roman Malavita možete nabaviti po fantastičnoj cijeni od 50,00 kn (snižen sa 99,00 kn) u knjižari Vuković&Runjić, Teslina 16, Zagreb, ili putem mejla: [email protected].

Obitelj Blake „iskrcana“ je u Normandiju u sklopu programa zaštite. FBI stalno prati obitelj koju sačinjavaju otac Fred, majka Maggie, te kći Belle i sin Warren. Dok oni pokušavaju biti normalna obitelj u novom predgrađu potrebne su individualne prilagodbe. Promijenili su već nekoliko svojih prebivališta nakon što je otac prije šest godina morao otići iz Amerike. Fred kao bivši šef njujorškog mafijaškog klana glumeći pisca pokušava se uklopiti u novi život kao i njegova supruga koja svoj život sada posvećuje volontiranju i pomaganju potrebitima u lokalnoj nevladinoj udruzi. Djeca kreću u novu školu i pokušavaju se uklopiti u novi život najbolje što mogu bez da otkriju bilo kakvu informaciju iz „bivšeg“ života. Svaki lik svoju novonastalu situaciju prihvaća na svoj način, a svaka od njih prožeta je humorom. Nekima prilagodba ide lakše, a nekima teže, no svi daju sve od sebe kako bi se prikazali kao uzorni građani u novom gradiću.

Volim posebne likove, posebne obitelji. Volim kada je priča zapletena, a jednostavna i brza. Ova knjiga je sve to iznjedrila. Stilski je bilo suho, na momente dosadnjikavo, no pokazalo se kao pravo štivo za razbibrigu i zabavu koju prati i film The Family 2013. snimljen po knjizi. Priča je savršen temelj za scenarij koji se pokazao i više nego odličan kada ga je u svoje ruke uzeo Luc Besson i zaposlio genijalce Roberta De Nira i Michelle Pfeiffer. Poneke promjene su napravljene jer se kod filma često desi da je više akcije, bolja opcija. Morat ćete provjeriti osobno što vam se više svidjelo, a nema boljeg vremena od ljeta za takvo nešto.
Osobno sam zadovoljna idejom koja je pokazala kako je teško iz čovjeka izvući ono od čega potječe. Rekli bismo da je lako maknuti čovjeka iz mafije, ali mafiju iz čovjeka blago rečeno – nemoguće.

„Al Capone vazda je ponavljao: „Čovjek postigne više kad je ljubazan i naoružan nego kad je samo ljubazan.“ Ova jednostavna rečenica po meni objašnjava zašto je fenomen kao što je mafija opstao kroz stoljeća.“