Pročitali smo biografiju svima dobro znanog Georgea Lucasa u kojem je detaljno opisan rad jednog od najvećih filmaša današnjice, George Lucas: Jedan život. Našu recenziju knjige George Lucas: Jedan život pročitajte u članku.

Autor: Brian Jay Jones

Izdavač: Profil Knjiga d.o.o., 2017.

IG: @tonkicapalonkicacitalica

GRhttps://www.goodreads.com/user/show/21285672-tonkica

Biografija pisana tri godine, biografija svima dobro znanog Georgea Lucasa u kojem je detaljno opisan rad jednog od najvećih filmaša današnjice. Čovjek koji je stvarao magiju kroz svoje Ratove zvijezda, Indianu Jonesa, čovjek koji je promijenio način bilježenja snimljenih filmova, unaprijedivši i sam zvuk. Čovjek za kojeg su svi govorili da je težak, mijenjao je svijet svojom vizijom i upornošću. Upoznajte talentiranog Georgea Lucasa!

Recenzija knjige: George Lucas: Jedan život

Osobno o dotičnom genijalcu nisam znala ništa više od toga, a kako volim filmove i radoznala sam kada su u pitanju biografije, s ovom knjigom sam se družila polako i s velikim zanimanjem. Moram priznati da nisam fan Star Warsa, no Indiana Jones mi je jako drag od svog prvog dijela. Volim maštovito, čarobno i novo, vizualno savršeno i potkrijepljeno dobrom muzikom, točno ono što je i Lucas htio od svojih filmova. No, nije sve bilo ni blizu jednostavnoga ili savršenoga kako bi to postigao. Vizionar koji nije odustajao 60.-tih godina prošlog stoljeća, a ne odustaje ni do dana današnjeg, svojim trudom i tvrdoglavošću, upornošću i vjerovanjem u sebe, postizati da sada svi znamo za njega.

George Lucas je bio sitan dječak, rođen 1944. godine u malom gradu Modestu u Kaliforniji kao treće dijete u obitelji od ukupno šest članova, sa strogim ocem prodavačem uredske opreme i krhkom majkom domaćicom. U srednjoj školi je bio visok 1.67 m na 45 kilograma s klempavim ušima, a i to što je bio introvert nije mu išlo u prilog. Volio je čitati (ponajviše stripove), maštati, spajati prošlost sa sadašnjošću, fotografirati, volio je muziku, Disneyland, automobile, dok se u školi dosađivao i nikada nije bio uzoran đak. Otac je odlučio da će njegov jedini sin preuzeti obiteljski posao, te će ga se „odreći“ kada dozna da je ostavio njegovu viziju i radije u početku bio automehaničar. Kada George preživi tešku automobilsku nesreću, odlučuje da će svaki dan gledati kao novi dar i život si mijenja iz korijena „slučajno“ upisavši kinematografiju.

Ekipa s kojom se druži na fakultetu je napokon grupa ljudi koja ga razumije i koja voli isto što i on. Faks je mjesto gdje stječe prijatelje i prve ljubavi, mjesto gdje će krenuti sa snimanjem, režiranjem, montažom i produciranjem filmova. U to doba su se školovali današnji najpoznatiji filmaši, tada hrabri i nadobudni mladi umjetnici koji su jedan drugome držali leđa i bili desna ruka. Oliver Stone, Martin Scorsese, Brian De Palma, Francis Ford Coppola, Steven Spielberg, George Lucas su me podsjećali na grupu Goonies jer su svu svoju upornost i vjeru u sebe dijelili međusobno kako bi ostvarili svoje ciljeve. Djevojka među njima, izvrsna montažerka Marcia Lou Griffin mu postaje supruga s kojom će dijeliti sve svoje snove i teškoće više od desetljeća.

Lucas će krenuti snimati filmove na faksu, no tek će se s Američkim grafitima u kojem četiri lika predstavljaju četiri njegove osobne strane, pokazati kao mlad i perspektivan redatelj vrijedan pažnje. Ono što je s ovim uratkom naučio je bilo ono s čime će se cijeli život boriti i na kraju izboriti tijekom svoje blistave polustoljetne karijere. Velike studijske korporacije preko koje će morati izdati filmove na tržište imat će moć „preurediti“ film kako njima odgovara i tako naštetiti i promijeniti Lucasovo stvaralaštvo. Obećao si je da to više neće dozvoljavati i odlučio izgraditi sve potrebno kako bi film mogao napraviti od početka do kraja sam, bez ičijeg upletanja.
Postavši milijunaš nakon Američkih grafita krenuo je u realizaciju priče „slične Flashu Gordonu“, te s time uspio napraviti što nitko nije. Carstvo – LucasFilm, ILM, THX, Lucas Art koji su omogućavali da sve drži pod svojim budnim okom i da sve bude onako kako je on zamislio.

Recenzija knjige: George Lucas: Jedan život

Franšiza Star Wars je nastajala kroz tri desetljeća uz puno muke, znoja, prijetećih bankrota, sekiranja, ljutnje, svađe, tvrdoglavosti, kako Lucasa tako i ostalih koji su u tome sudjelovali. Lucas je bio taj koji nije odustajao ni u jednom trenutku od onoga što je zamislio snimiti, te su sada svi dijelovi serijala točno ono što je htio. Njima uz bok je i franšiza Indiana Jonesa koja je bila također jako uspješna, kao i ostali filmovi na kojima je samo bio dio određenog projekta. Filmovi po kojima pamtimo naše djetinjstvo, uzbuđenje koje su u nama budili i još uvijek bude, bilo je ono za što je i sam Lucas živio.

Imala bih sada još jako puno toga za pisati jer me se neobični dječak (za kojeg se George Lucas još uvijek predstavlja) bujne mašte jako dojmio i htjela bih ispričati sve meni zanimljive detalje. No onda to ne bi imalo smisla, jer ovu biografiju moraju pročitati svi ljubitelji Lucasovog opusa, ali i oni koji žele više znati o njemu, njegovim kolegama, njihovim zajedničkim projektima, vremenu u kojem se to sve skupa odvijalo. Pisac Brian Jay Jones je napravio odličan posao i dao si puno truda da bi ova knjiga bila ono što jest – prikaz osobe koja je znala što želi i to si je uz jako puno truda uspjela ostvariti.
Ono što je meni sada za činiti jest to da se hvatam gledanja nekih Lucasovih starijih filmskih naslova kako bih se prisjetila onog osjećaja kada sam ih prvi put gledala i opet uživam u njima. Svima savjetujem isto! Hvala gospodinu Lucasu što je bio pionir u svojem poslu i živio svoj poziv na sreću cijeloga svijeta!

„Lucas će, dakle, uvijek htjeti da zvuk i glazba u njegovim filmovima budu što jasniji i da publika uroni u njih – što je misija na kojoj će ustrajno raditi tijekom svoje čitave karijere, ne samo odabirući dinamičnog dirigenta Johna Williamsa za glazbu u svojim filmovima, nego i uspješno zagovarajući poboljšanje sustava ozvučenja u kinima, bolje zvučnike i akustiku.“

„Ne možete mi platiti dovoljno novaca da prolazim kroz ono kroz što morate proći da napravite film. To je mučenje. Strašno je. Fizički se razbolite. Svaki put kad režiram pokupim gadni kašalj i prehladu. Ne znam je li to psihosomatski ili ne. Osjećaš se grozno. Pritisak je silan, a tu je i emocionalna bol… No ja to ipak radim, zaista uživam u tome. To je poput penjanja na planine.“

„George je bio silno dalekovidan, a studio nije, jer nisu znali da se svijet mijenja. George je znao da se svijet mijenja, on ga je mijenjao.“

„Lucasu je bila potrebna potpuna neovisnost. „Morao sam postati sam sebi dovoljan. Jednostavno, morao sam izgraditi carstvo kako bih radio filmove onako kako sam htio. Želio sam graditi svoju budućnost i ne morati moljakati, posuđivati i krasti kako bih dobio novac za svoje filmove. Nisam htio da moramo slušati studije i raditi po njihovim pravilima i, nasreću, Ratovi zvijezda omogućili su mi da ne ovisim o sustavu studija.““

„Lucas je kontrolirao način na koji su njegovi filmovi snimani, montirani financirani i kakva je roba na temelju njih prodavana. Sada će usto moći kontrolirati način na koji zvuče u kinima – i, ni više ni manje, biti za to plaćen.“

„Nadam se da će me se sjećati kao jednog od pionira digitalne kinematografije. Na duge staze to je vjerojatno sve na što će me svesti. Možda će me se sjećati kao tvorca nekih od ezoteričnih znanstvenofantastičnih filmova 20. stoljeća.“