Pročitali smo novu knjigu Mire Morovića, Djeca slijepoga kovača. Našu recenziju knjige Djeca slijepoga kovača pročitajte u članku.

Autor: Miro Morović

Izdavač: Fragment Split, 2019.

Miro Morović (1988., Split) diplomirao je na Pravnom fakultetu u Splitu, od djetinjstva se bavi sviranjem gitare, suosnivač je i dio stalne postave pop-rock banda Azil.

Svoj prvi roman Djeca slijepoga kovača započeo je pisati krajem studija, a objavljen je u izdanju Naklade Bošković iz Splita u lipnju 2016. godine. Autor trenutno piše svoj drugi roman, a tijekom jeseni 2019. održava promocije prvijenca.

Roman Djeca slijepoga kovača privukao mi je pozornost početkom 2019. nakon što je na društvenim mrežama objavljeno nekoliko vrlo pozitivnih recenzija, ali do tiskanja drugog izdanja pod Nakladom Fragment nisam imala priliku pročitati roman.

U gradu Shallow Lake City policija istražuje nestanak devetero osoba koje na prvi pogleda nemaju niti jednu zajedničku poveznicu. Situacija postaje zamršenija nakon samoubojstva mlade djevojke iza koje ostaje papirić sa imenima još nekoliko osoba, jedna od njih u međuvremenu već je nestala, druga nestaje bez traga iz kontroliranih uvjeta. Policija je zbunjena, pritisak javnosti raste, a slučaj preuzima inspektor Andrew Frame.

Inspektor Frame jedan je od onih karizmatičnih policijskih inspektora koji nosi breme prošlosti, nije u dobrim odnosima ni sa modernom tehnologijom niti sa nadređenima, ima problema u muško-ženskim odnosima, ali unatoč svemu lik poštovanog inspektora odlično funkcionira u romanu, kao i drugi likovi koji su svojim značajkama postali tipizirani dijelovi mnogih krimića. Međutim, ovo nikako ne znači da je roman loš, pročitala sam ga u tri daha, roman je izvrstan.

Miro Morović vrlo je vješto ispričao priču o zlu koje se uvuklo u sve pore zajednice, svaki djelić romana pažljivo je uklopljen u cjelinu, nema praznog hoda, napetost prije raspleta vrtoglavo raste, ali nakon raspleta priči nije kraj, jer život ide dalje, nitko ne ostaje zaustavljen u vremenu i prostoru. Ovaj roman daleko je bolji od romana nekih jako, jako slavnih autora krimića čija djela čekaju da ih nastavim čitati ili koje jednostavno zaobilazim, jer mi nikako nisu „sjeli“. Prvi roman mlade osobe – mogu samo reći da je ljestvica podignuta vrlo visoko i nadati se kako će sa svakim idućim djelom biti podignuta još mrvicu više.

Radnja romana smještena je u Sjedinjene Američke Države, u grad kojeg je autor za potrebe romana stvorio. Raspravljalo se nedavno o izmještanju radnje romana hrvatskih književnika u bijeli svijet, ima argumenata za i protiv takvih postupaka, Miro Morović sam je objasnio zašto mu je trebao veliki grad koji se nalazi u velikoj državi. Uostalom, Švicarac Joël Dicker izmjestio je radnje svojih romana Istina o slučaju Harry Quebert te Knjiga o Baltimoreu u Ameriku i nije bilo zamjerki na tu okolnost. Osobno mi više smeta kad autor piše pod pseudonimom (uglavnom) engleskog govornog područja, radnja je tada obvezno smještena u Englesku ili Ameriku. Zašto se stidjeti vlastitog imena, rada koji stoji iza tog imena? Možda se neki nadaju lakšem proboju na ogromno svjetsko tržište, ali kvaliteta će se (uz puno sreće) probiti kad-tad.

Zabavno mi je bilo pratiti izbor imena koja književnik daje svojim likovima. Prezime Kowalski neodoljivo me asocira na Stanleya Kowalskog iz drame Tramvaj zvan čežnja Tennessee Williamsa, ALI to prezime drugo je po zastupljenosti u Poljskoj i znači jednostavno – kovač, dakle mala igra riječi. Ima još imena i/ili prezimena koja su me asocirala na neke osobe iz stvarnog života ili likove iz književnosti.

Sa druge strane, Slijepi kovač (The Blind Blacksmith) lik je u video igri Assassin’s Creed Odyssey, mislim da priča iz video igre nije povezana sa značenjem Slijepog kovača u romanu.

Nisam imala u rukama knjigu u izdanju Naklade Bošković, ali ova u izdanju Naklade Fragment tiskana je na finom papiru, font i veličina slova ugodni su za čitanje, rubovi knjige nevjerojatno su glatki, vidi se da je u izdanje uložen veliki trud.

Kao što sam već navela, Miro Morović piše novi roman, čitateljska publika nestrpljivo čeka.