Otkrijte s nama distopijske francuske gradiće i uživajte u dvije male noćne more koje smo pripremili za vas.

 

Ako redatelja Jean – Pierra Jeuneta ne prepoznate kao redatelja filmova Amelie ili Alien: Resurrection, možda vam je ostao u sjećanju zbog manjeg skandala nakon ovogodišnjih Oscara. Spomenuti je redatelj optužio Guillerma del Tora za krađu scene iz filma Delicatessen, koju je del Toro navodno prilagodio za svoj oskarom nagrađen film – The Shape of Water. Koliko su scene slične možete pogledati u videima ispod.

No nismo tu da pričamo o mogućim plagijatima, već o dva vrhunska filmska uratka spomenutog redatelja. Riječ je o filmovima Delicatessen i The City of Lost Children. Ako ste kojim slučajem gledali Amelie, zamislite lepršavost i bezbrižnost radnje i scena. Zamislite također mali francuski gradić. Sad na njega stavite mrak, prebacite ga u postapokaliptični scenarij, dodajte steampunk bića i susjede kanibale. I dobili ste seting za ova dva filma. Redatelj se igra s motivima magičnog realizma u kojem su natprirodne pojave predstavljene kao najnormalnije. One tu pripadaju, tu su godinama, dio su našeg svijeta i ne bi trebale izazivati čuđenje. Mozak u akvariju koji razgovara i dijeli savjete? Stroj za krađu snova? Da, apsolutno najnormalnije stvari. Filmovi se doimaju poput nekih snoviđenja. Određene scene baš kao da su preuzete iz nečije noćne more. Upravo s morama i snovima se bavi film The City of Lost Children. Radnja je smještena u distopijski grad u kojem vlada neimaština, a njegovi se stanovnici, naročito djeca, snalaze na sve moguće načine što najčešće uključuje krađu. Pratimo dva glavna lika – One (Ron Pelman) kojem su čudna steampunk bića otela malog brata i Miette koja mu pomaže da ga spase od zlobnog znanstvenika koji ne može sanjati i zato krade dječje snove. Cijeli film nalikuje na neki mistični karneval.

Delicatessen, također izvrstan film Jean-Pierra, na prvi pogled djeluje odraslije i ozbiljnije. Možda iz razloga jer glavni akteri nisu djeca, već upravitelj zgrade The Butcher koji u gradu u kojem vlada glad, hrani svoje stanare tako što u zgradu dovodi jeftine radnike da bi ih potom ubio i prodao njihovo meso. Dosta mračno. Međutim, kao kontrast upoznajemo novog stanara Louisona (Dominique Pinon) koji razbija tu mračnu atmosferu svojim zabavnim i nevinim karakterom. Naravno, kao u svakom filmu s kanibalizmom i mesarenjem, događa se ljubav i ona naravno pobjeđuje sve. Film je usprkos mračnjaku zvanom kanibalizam jako zabavan, s divnom upotrebom crnog humora i prekrasnim scenama baš kao i u City of Lost Children.

Pogledajte kratki video-spot s najboljim scenama iz filma City of Lost Children.