Recenzija: The Zookeeper’s Wife (2017)

biografski, drama, povijesni

Niki Caro

Angela Workman (scenarij), Diane Ackerman (knjiga)

Jessica Chastain, Johan Heldenbergh, Daniel Brühl

The Zookeeper's Wife (2017) on IMDb

Recenzija: The Zookeeper's Wife (2017)

The Zookeeper’s wife režirala je Niki Caro koja je također režirala i Whale Ride, McFarland USA, A Heavenly Vintage kao i još neke druge filmove.  Glavne uloge imaju Jessica Chastain (Antonina Zabinski), Johan Heldenbergh (Jan Zabinski) i Daniel Brühl (Lutz Heck).

Film govori o Antonini i Janu Zabinski, voditeljima zološkog vrta koji stradava nakon početka rata i bombardiranja u Poljskoj. Nakon bombardiranja vrt služi za ratne potrebe i upotrebljava se kao farma svinja. Za farmu svinja i uzgajanje nekoliko spašenih životinja zadužen je Lutz Heck, Hitlerov zoolog koji je zaljubljen u Antoninu. Antonina i Jan skrivaju židove koje vade iz geta dok im se ne nađe sigurno mjesto za život.

Na početku filma možemo vidjeti prelijepe scene kada Antonina prolazi kroz zološki i dobijemo pogled na sve one prelijepe životinje koje drže. Ljubav prema životinjama je stvarno jako vidljiva i dobro prikazana. Scena kada se jedan slon guši, a Antonina ga mora spasiti se posebno izdvaja i vrlo je emotivna kao i scene bombardiranja zološkog kada vidimo sve životinje kako prestrašeno reagiraju na bombardiranje.

Kada rat i holokaust dođu u Poljsku, žele pomoći i zbrinjavaju židove u svojem zološkom te ih vade iz geta. Scene u getu su također jako potresne. Vidimo hrpe ljudi, djece i starijih kako su u groznim uvjetima u situaciji koja izgleda bez izlazno. Od likova židova izdvaja se jedna djevojčica od 14 godina koju siluju dva vojnika prilikom Janovog prvog posjeta getu te ju Jan odvodi kući. Razgovor između nje i Antonine stvarno je odlično napravljen i vidi se da nikome nije lako u ovoj situaciji.

Cijela ta operacija skrivanja i zbrinjavanja židova je većinu filma prikazana kao nešto bezopasno i to mi se ne sviđa. U nekoliko scena se stvarno osjeti napetost, ali većinu filma to izgleda jednostavno i kao da uopće nema rizika.

Od likova je zasigurno najupečatljiviji i najbolji lik Antonine. Jessica Chastain je odlično odigrala tu ulogu. Antonina je žena puna ljubavi koja zna da je njena dužnost pomagati ljudima koji su u nevolji tijekom rata. Vidi se da jako voli životinje i jednostavno ju je užitak gledati. Njen odnos s mužem Janom se poremeti nakon dolaska rata. Tu se upliće i Daniel, doktor koji je zaljubljen u Antoninu, a ona se mora pretvarati da je i ona zaljubljena u njega kako ne bi posumnjao da skrivaju židove. Može se vidjeti Antoninin strah i napetost prilikom svake interakcije s Danielom koji u početku izgleda kao odlična osoba, ali vrlo brzo shvatimo da on to nije.

Jedna zanimljivost je da jednog od židova kojega su primili u svoj dom glumi naš glumac Slavko Sobin (glumi u Crno Bijelom Svijetu), nema rečenica, ali ga u nekoliko scena možemo vidjeti.

Film je drukčija priča o holokaustu i strašnim progonima koji su se dogodili. No, na dijelovima svejedno uspijeva održati vedar duh, za što je zaslužna Antonina i nasmijati nas kao i stvarno emotivno dirnuti.

Trailer filma: