Recenzija: Spider-Man: Homecoming (2017)

Nekoliko mjeseci nakon događaja u filmu Captain America: Civil War, Peter Parker, uz pomoć svog mentora Tony Stark, pokušava uravnotežiti svoj život običnog učenika u srednjoj školi Queens, New York City, dok se bori protiv kriminala kao superheroj Spider-Man, jer se pojavljuje nova prijetnja imena Vulture.

Akcija, avantura, sci-fi, superhero

Jon Watts

Jonathan Goldstein, John Francis Daley

Tom Holland, Michael Keaton, Robert Downey Jr.

Spider-Man: Povratak kući (2017) on IMDb

spider man
Spider-Man: Homecoming

Napomena: u drugom djelu članka će biti dio sa spojlerima. Najavit ću kada dolazi.

Spider-Man: Homecoming je jedan od filmova od kojih sam ove godine možda i najviše očekivao. Toliko hvale oko filma, reklame, buke, odličnih ocjena kritike, koje su čak nekada išle toliko daleko da si ga nazivali najboljim superhero filmom, da bi na kraju film ispao u najbolju ruku prosječan.

Ako gledamo Marvel i X-Men, the DC filmove ove godine, Spider-man je najlošiji. Logan, Guardiansi, Wonder Woman, sve su to bolji filmovi od njega. Jedino ako gledamo na Power Rangerse i Transformerse oni su lošiji.

Prvo film je pravljenje sličnije prvim trima filmovima nego druga dva. Tako da je u najbolju ruku teenagerski, a rekao bi čak i dječji film. Humor, mada se nekad i može nasmijati, je baš za djecu. Uz to, dosta sam čitao Spider-man stripove, gledao sve filmove do sada i nešto animiranih i jako mrzim kada naprave novi film i veliki broj važnih stvari promjene, samo zato da bi napravili nešto drugačije. Više o tome u dijelu sa spojlerima.

Nažalost ono najvažnije priča je isto takva. Priča o mladom dečku s dječjim ljubavnim problemima, laganom maltretiranju u školi i snalaženju sa svojim moćima. Uz to previše slučajnih situacija kako bi se dobio željeni rezultat. Više o tome ću napisati pod dijelom spojleri. Priča u Amazing Spider-Man 1 i 2 mi je daleko bolja, tamnija i pravljenja više za odraslu publiku. Da si ti filmovi bili pod Disney i Marvelom vjerojatno bi i dalje uživali u nastavcima.

Što se tiče glumaca, mogu reći da su mi Tom Holland i Michael Keaton bili dosta dobri. Tom Holland je dobro odradio ovu mlađu verziju Spider-mana, dok je Michael Keaton izvukao maksimum iz ne pretjerano interesantnog negativca Vultura. Uz njih spomenuo bi i glumca Tony Revolori koji glumi Flasha.

Što se tiče specijalnih efekata, film izgleda dobro, lijepo, ali daleko od spektakularnog, daleko od većine Marvel filmova i kilometrima od jednog od najboljih 3d filmova što sam gledao Amazing Spider-Man 2. U filmu ima samo jedna scena zbog koje se isplati gledati u 3d, a to je kad se penje na Washington Monument.

Vidim da su posvuda recenzije odlične, ali mada sam veliki ljubitelj Marvela mislim da je to od strane Disney i Marvela jako napuhano. Ovakav dječji film, teško da se baš svima mogao svidjeti i mislim uz sve to da ipak neće proći tako dobro na kino blagajnama kao što sam mislio prije gledanja.

Spojleri

Mrzim kada se mijenja originalna priča. Ili pravi neki reboot, remake ili nemoj ni praviti novi početak. Spider-man koji nema Spider Sense?! Pa di to ima?! Spider-Man je počeo izlaziti prvi puta 1963, od tada u svakom izdanju bilo kojeg medija Spider-Man ima Spider Sense, jedino gdje ga nema je u ovom filmu. Vidim da postoji mogućnost da će oni to staviti unutar odjela, ali to je jedna od njegovih sposobnosti, kao i super snaga, izdržljivost i slično.

Flash Thompson (Tony Revolori) – glumac Tony Revolori je odradio odličan posao, problem je što ovaj Flash Thompson nema veze s onim iz stripova, igranih i animiranih filmova. Više mi izgleda kao netko koga bi Peter Parker maltretirao, a ne obratno. Nije njegova uloga uopće loše napravljena, to je jedan drugačiji način maltretiranja, ali Flash u debatskom timu?!?! Pa kao što su uveli neke druge nove likove, onda nisu ni ovoga morali staviti da je Flash nego netko drugi.

Liz (Laura Harrier)  – ok znam tko je Liz Allan, ali u filmu se namjerno ne spominje njeno prezime, zbog “velikog” twista na kraju. I upravo taj veliki twist, da je Vulture njen otac je ono što me najviše smeta kod nje, osim što je super iritantna. Dakle baš se Peter Parker zaljubio u curu, u koju inače nikad (stripovi, filmovi…), kojoj je otac Adrian Toomes i s razlogom joj ne spominju prezime, kako bi nas time iznenadili. Slučajnost za slučajnosti, samo kako bi im bolje odgovaralo filmu.

Iron Man/Tony Stark, Happy Hogan (Robert Downey Jr., Jon Favreau) – još jedno ogromno razočaranje u filmu. Prvo dijelova iz trailera nema u filmu, drugo cijelo vrijeme pojavljivanja u filmu, pogotovo kao Tony Starka, je vidno samo zato da bi se privukla publika koja voli Iron Mana, kojeg sam i sam veliki ljubitelj. Potpuno ne potrebne scene njihovih razgovora preko telefona, kako sa Starkom isto tako i sa Happyjem. Ciljali su na neki humor u tome, ali to je potpuno izostalo. Jedino dobro su dvije scene spašavanja i to kao Iron Man.

Nadalje totalna glupost je gotovo nikakva reakcija Adrian Toomes / Vulture na to što mu je kćer gotovo poginula, zbog njega u liftu i spašavanje od strane Peter Parker / Spider-Man. Saznao je to pola filma prije, a mi čujemo u jednoj rečenici sat vremena kasnije da mu se obratio povodom toga.

Osobno nisam zadovoljan filmom, nisam uopće, djelom zato što sam očekivao puno više, djelom zato što sam veliki ljubitelj Amazing Spider-Man filmova, a djelom zato što je film zaista samo prosječan.

Trailer filma pogledajte ovdje.