Recenzija: Okja (2017)

Akcija, avantura, drama

Bong Joon-ho

Bong Joon-ho, Jon Ronson

Ahn Seo-hyun, Tilda Swinton, Paul Dano, Steven Yeun, Lily Collins, Jake Gyllenhaal

Okja (2017) on IMDb

Okja

Okja je akcijsko, avanturistički, drama film, redatelja Bong Joon-ho i scenarista Bong i Jon Ronson. Filmska glumačka ekipa sastoji se od Južno Korejske glumice Ahn Seo-hyun, uz Hollywoodske glumce Tilda Swinton, Paul Dano, Steven Yeun, Lily Collins i Jake Gyllenhaal.

Film se natjecao za najvišu nagradu Cannes Filmskog Festivala 2017, Palme d’Or. Film je izdan od strane Netflixa on 28. lipnja 2017.

Okja je vrlo neobičan, zabavan i ponekad čak tragičan film, koji unutar sebe ima nekoliko različitih poruka. U početku me gotovo odbio od gledanja i jedva sam uspio natjerati se nastaviti ga gledati. Ponajviše me odbio užasno lošom glumom Mijinog djede, pa čak i same Mije (Seo-Hyun Ahn). Kasnije sam shvatio da je to tako namjerno napravljeno, jer je cijeli film slično pravljen, kao neka satira u kojoj se namjerno prikazuje većina stvari pretjeranim, tako i ta loša gluma. Tema je čudna, inače moglo bi se reći blesava, ali su je vrlo dobro napravili tako da je film, nakon prvih 10, 15 minuta, vrlo zabavan. Radi se o tome da je neka multi-nacionalna kompanija uzgojila super-svinje! Koje osim što su drastično veće, zbog čega su ih zapravo i uzgojili, su i znatno pametnije i osjećajnije. Kompanija je dala ljudima svinje kako bi ih othranili dok ne budu zrele za preradu, a jedna od tih super-svinja je došla u obitelj kod Mije, super-svinja imena Okja. S obzirom na to da su se upoznale kada su obje bile male, vrlo su se približile jedna drugoj i kada je došlo vrijeme za Okju da se vrati svojim pravim vlasnicima, Mija je učinila sve u njenoj moči kako bi ih zaustavila.

Glumci u filmu su raznoliki, od najvećih Hollywoodskih glumaca, poput Tilda Swinton i Jake Gyllenhaal do manje poznatih Južno Korejskih glumaca. Svi su uglavnom odglumili očajno loše, ali mislim da je to bio i cilj filma. Ispasti jednostavno blesav. Upravo uloge Tilda Swinton i Jake Gyllenhaal su primjeri toga isto kao i deda od Mije.

Što se tiče vizualnog izgleda filma mogu reći da film izgleda iznenađujuće dobro. Kompjuterska animacija (Computer-generated imagery, CGI) je odlično odradila svoj posao. Ne samo što Okja izgleda fantastično, nego zaista tijekom gledanja filma priraste srcu. Što se tiče zvuka film i zvuči odlično! Pogotovo zato što u dobrom dijelu filma budu dosta poznate melodije. Nisam siguran, ali čini se da bi moglo biti Cambo Agusev Orchestra – Crazy Dance. U svakom slučaju, ako i nije, vrlo slično tome.