Recenzija: Godless (2017– )

Pogledali smo novu Netflix western mini-seriju Godless, kakvo je naše mišljenje o seriji pročitajte u članku. U ovoj recenziji ima spojlera, jer drugačije mi je teško dočarati seriju.

Western

Scott Frank, Steven Soderbergh

Samuel Marty, Luke Robertson, Rio Alexander

Godless (2017) on IMDb

Recenzija: Godless (2017– )

Godless je televizijska western, drama mini-serija, kreatora Scott Frank i Steven Soderbergh, pravljena za Netflix. Zvijezde serije “Godless” su Jeff Daniels kao Frank Griffin, kriminalac koji želi osvetu na Roy Goode (Jack O’Connell), prijašnjeg mladog partnera, koji je napustio Griffina. Oboje nailaze na grad, vođen od strane žena, La Belle, New Mexico, gdje Alice Fletcher (Michelle Dockery) daje Roy zaštitu od Griffinovih nadolazećih hordi. U seriji još glume i Scoot McNairy, Kim Coates, Merritt Wever i Sam Waterston.

Frank je redatelj svih šest epizoda serije sa Soderberghom koji je izvršni producent. Osim što je bio scenarist na “Logan” i “The Wolverine,” Frank je režirao i film iz 2014 “A Walk Among the Tombstones”. Ova western mini serija ima 7 epizoda.

Godless serija je vrlo dobro prihvaćena i od kritike, kao i po IMDb ocjenama. A iako sam veliki ljubitelj Netflixovog rada, u kojem zaista nude za svakoga po nešto, često im u najbolju ruku, prosječne serije imaju velike ocijene.

Nisam veliki ljubitelj western žanra, odnosno, ako su odlični filmovi, jako ih volim, ali ako su išta manje od odličnih obično su mi jako loši. To s ovom serijom nije slučaj, zato što ova serija je u startu užasno loša. Ne razumijem kako joj je i tko dao dobre ocijene, od kritike, pa sve do gledatelja. Zato što je od Netflixa ili zato što je jedan od kreatora Steven Soderbergh?

Dakle serija ima 7 epizoda, svaka otprilike sat vremena, od toga se u 6 ne događa apsolutno ništa. I to ne građenje nekog velikog obračuna ili nešto slično, nego baš ništa! Htio bi vam dočarati, a opet da ne spojlam previše, dakle glavni lik u svakoj epizodi uči čitati i trenira konje da se legnu na pod, kako bi im on pokazao tko je šef. Usput odgaja neko dijete, s kojim inače nema veze, što samo po sebi ne zvuči strašno, ali je kada gledate seriju u kojoj je to sve što se događa! Ogorčen je na svog ‘tatu’ iz razloga, koje zapravo nitko ne zna koji su (nije ubijanje, jer je ubijao i prije, pa ga nije smetalo) i slično.

Osim što apsolutno nikakvu priču nema serija, nevjerojatno je da se od početka do kraja serije samo čeka obračun i drugo sve je potpuno nevažno. Započnu jednu priču od nekom od likova, prekinu je, započnu drugu, prekinu je…. Ni jedan lik, osim možda ‘glavnog’ pozitivca i negativca, uopće nije razvijen, a svi su dobili neku minutažu kako bi krenuli u njihova razvijanja. Tako smo dobili hrpu nekih sporednih radnji, potpuno nevažnih, a u kojima se opet ništa ne događa, jedan ući svirati violinu + ljubavni problemi, kod drugih ljubavni problemi, kod trećih ljubavni problemi, kod idućih problemi s novcima, kod sljedećeg zdravstveni problemi, pa što to gledam!!! Otišao sam pogledati koji je žanr, dali još nešto možda stoji osim western, išta što bi moglo objasniti zašto je ovo toliko loše i dosadno.

Osim svega toga, postojalo je tek par potencijalno dobrih stvari u seriji koje, kao i ostatak serije, nisu iskoristili. To je par likova poput šerifa Bill McNue (Scoot McNairy), Ed Logan (Kim Coates) i još nekoliko zanimljivih likova.

I sad dolazim do velikog finala, završnog okršaja, odnosno prvog od dva završna okršaja, očekujem razlog tako dobre ocijene. Tako dolazim do najboljeg najgoreg dijela ove serije! Dakle sve u ovoj seriji je bilo loše, ali ova dva obračuna su dala jednu dodatnu dimenziju gluposti zvanoj Godless. Dolazi oko 100 najgorih, najjačih, najpreciznijih i najpametnijih odmetnika koja ova serije poznaje. Ni jedan šerif im ne želi stati na put jer odmah umire, ni jedan grad ne želi dati utočište glavnom liku jer cijeli grad biva spaljen i svi ubijeni, čak i vojska je upitno može li im stati na put. I tako ta sila kakvu svijet nije vidio, dolazi u grad, te započinje obračun na sred križanja ulica. Sjede u sredini na svojim konjima, dok s vrha zgrada u zaklonu na njih pucaju s puškama. I naravno, žene i djeca, od kojih jedno 10 se zna koristiti oružjem ih ubiju sve, što nemojte me krivo shvatiti nije uopće čudo, s obzirom na to da ovi stoje na sred ulice! Time završava prvi od dva velika obračuna.

Drugi je pa još gori. Glavni lik se bori protiv glavnog negativca, na livadi obasjanoj suncem, pozitivac je jedan od najboljih i najbržih revolveraša, što ovaj drugi i zna, a drugi je star, nema jednu ruku i ranjen, ali svejedno inzistira na okršaju. To nije najgori dio. Najgori je dio što je taj stariji, bez ruke, iz nekog razloga ‘morao’ skinuti majicu, da bi nas gledatelje valjda šokirali njegovim izgledom bez ruke. Upravo je to i pravi opis serije, nepotrebno i vrlo glupo.

Serija ima dobre ocjene kritike i solidne ocijene na IMDb, ako volite western serije vi pogledajte, ali ako ćete slušati mene, bolje odite sat vremena gledati u zid nego da pogledate ovu seriju!