Recenzija: Alien: Covenant (2017) – Spojleri

Posada kolonijalnog broda Covenant otkrije, ono što oni misle da je, skriveni raj, a zapravo je mračan, opasan svijet, čiji jedini stanovnik je sintetik David, jedini preživjeli posade broda Prometheus.

Akcija, horor, sci-fi

Ridley Scott

Michael Green, John Logan

Michael Fassbender, Katherine Waterston, James Franco

Alien: Savez (2017) on IMDb

Recenzija: Alien: Covenant (2017) - Spojleri
Alien: Covenant ekipa

Alien: Covenant je Američki znanstveno fantastični, horor film redatelja Ridley Scott i scenarista John Logan i Dante Harper, i pisaca Michael Green i Jack Paglen. Film je nastavak filma Prometheus iz 2012, drugi film u Alien prequel filmovima šesti film u Alien franšizi, uz to treći redatelja Ridley Scott. Zvijezde filma su Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Carmen Ejogo i Demián Bichir, a priča prati posadu broda koji slijeće na ne istražen planet i pronalaze zastrašujuće otkriće.
Budžet filma je $97 milliona, a do sada je zaradio $124.6 milliona. S obzirom na to da je u većini svijeta gotovo tek počeo se prikazivati, najvjerojatnije će biti relativno uspješan, iako će vrlo vjerojatno zaraditi manje od Prometheusa. Kritika ga je stavila negdje na razinu Prometheusa, a gledatelji već sada po ocjeni na IMDb manje.

Smatram se velikim ljubitelj Alien franšize. Sve filmove imam na Blu-Rayu (osim ovoga) i gledao sam ih do sada desetke i desetke puta (osim Prometheusa nekih 5 puta). Prometheus mi je bio fantastičan film, možda i najbolji, ne mogu se odlučiti između njega i Aliens, mada kao što sam rekao svi su mi filmovi dobri (da čak i AvP). Osim ovog novog filma Alien: Covenant. Užasno razočaranje.

Do sada svi filmovi poslije Alien i Aliens su bili vrlo kritizirani, nikada se nisam obazirao na te kritike jer sam ih smatrao pretjeranim i tako je meni uvijek i bilo. Što kod ovog filma nije slučaj. Čak bi rekao da se ni tu ne slažem s kritikom jer je meni film očajan. Totalan promašaj.

Sve što je meni dobro iz Prometheusa, a to je interesantan planet, odlični novi, misteriozni “Alieni” Inženjeri, neke nove hibridne kombinacije aliena, odlična, zanimljiva i uvijek spremna dobro umrijeti ekipa, sve je to ono čega u ovom filmu nema.

Krenuo bi od početka, a to je posada broda, koja je potpuno ne zanimljiva i dosadna, ni jedan od novih likova nije pamtljiv, jedino je dobar lik baš iz Prometheusa, mada u posadu u novoj ulozi, Walter (Michael Fassbender), ali na to ću doći kasnije.

Prvih sat vremena se apsolutno ništa ne događa. Skoro sam zaspao u kinu koliko je bilo dosadno. Inače me ne smeta ako nema neke pretjerane akcije, samo ako je uvod dobar. To ovdje nije slučaj. Potpuno ne potrebne rasprave unutar broda, te nemoguće slučajnosti koje su uopće dovele do njihovog saznanja za planetom su nešto što dodatno otežava gledanje prvih pola filma. Dakle dogodio se svemirski fenomen koji ne mogu objasniti, ne mogu predvidjeti i događa se gotovo nikada, baš njima i to na mjestu gdje su mogli prihvatiti nekakav poziv, neke žene, s nekom do sada ne istraženog i ne nastanjenog planeta ljudima. Dakle nemoguća situacija, ali ako mislite da je to bilo bez veze onda tek trebate čuti objašnjenje toga. Vidjet ćete ga ako budete gledali film, uglavnom još je gore od samog slučajnog nametanja na poziv.

Jedino dobro što film ima ponuditi su David / Walter (Michael Fassbender), čiji su likovi interesantni i on je odlično odglumio. U upravo ta jedina dobra stvar u filmu je zapravo možda i najveći problem filma. Dakle film je Alien franšize, film većinom o Alienima, “Inženjerima” i slično, barem je to trebao biti. Ovaj film uopće nije o tome nego o dva sintetika, Davidu i Walteru, vezama između njih i njihovim sukobima. Cijeli film se bazira na tome, vjerujte mi sve drugo je u drugom planu. I moram reći nije uopće loše napravljeno, osim par ne logičnosti, poput toga da je Walter pravljen više poput robota bez osjećaja i slično, ali je ipak potajno zaljubljen u Daniels (Katherine Waterston). To ne bi bilo loše kao film, samo ne film iz Alien franšize, zato što je cijeli film centriran upravo oko njih, umjesto na Aliene i taj njihov filmski svemir.

Kao što sam rekao ti interesantni novi izvanzemaljci, tvorci, Inženjeri iz Prometheusa su ovdje svedeni na možda dvije minute filma. Očekivao sam gotovo cijeli film o tome, a u dvije minute sve je bilo gotovo. I to na tako loš, jednostavan, jadan i totalno ne očekivan način. Zaista mislim da bi u pet minuta smislio deset boljih načina kako završiti njihovu priču, ako ju se baš moralo završiti.

Uz to što gotovo da nema Inženjera, isto tako gotovo da nema ni Aliena!!! Prvi Alieni koji se pojave su neki “novi” hibridi Aliena, koji nikako nisu impresivni. Drugi problem, a tu sam moguće u krivu, ali koliko ja znam Alien koji “izađe” iz svog domaćina ima karakteristike tog domaćina. Pri tome mislim da kakvi su izlazili u prvom dijelu Aliena, takvi trebaju izlaziti i u ovome. Ne ovisno o tome iz kojeg točno oblika ulaze u domaćina. Ovdje je napravljeno da ako uđu kroz te neke spore u organizam, onda potpuno drugačiji oblik Aliena izlazi iz čovjeka. Da su bar impresivnije ga napravili možda me to toliko ne bi ni smetalo, ali ovako sam jako razočaran i tom pričom i Alienom koji je izašao. Uz to kao što sam rekao borbe s Alienima nisam siguran dali stanu u 20 minuta filma od 122 minute. Vrlo vrlo slabo.

Vizualno je film u početku odličan. Odličan prikaz broda, uvijek su ta svemirska prostranstva impresivna, te slijetanje na planet i prikaz planeta. To je otprilike prvih sat vremena filma. Nakon toga samo neke pećine i mrak u kojem se uopće ne vide likovi, tako da gotovo nisam imao pojma tko i kada umire (film je gledan u kinu). Dakle koliko mi je na početku bio vizualno dobar, toliko je kasnije razočarao i podbacio. Nisu ništa bolji ni bili na prikazima tih Aliena. Dosta slabo i ne impresivno.

Osobno sam veliki ljubitelj rada i djela Ridley Scotta, ali se iskreno nadam da nakon ovog filma više neće snimati Alien filmove. Sve što mi se svidjelo u Prometheusu mi je uspio u ovom filmu uništiti. Tamo je hrpu stvari koje su bile nepoznate otkrio, te stvorio hrpu novih misterija. Ovdje je sve te nove misterije poništio u dvije minute, ništa novo nije objasnio i nije stvorio apsolutno nikakve nove, barem ne zanimljive, misterije.

Kada bi ga ocjenjivao samo po tome koliko me razočarao dao bi mu čistu jedinicu, ali s obzirom na to da je dobra gluma Michael Fassbendera i nekada dobre vizualne scene dat ću mu sljedeću ocjenu.

Slike iz filma i trailer možete pogledati ovdje.